Wybór nazwy gabinetu dentystycznego to niełatwy proces. Twoja nazwa będzie przewijała się później praktycznie przy okazji każdej sprawy związanej z prowadzoną praktyką. Nazwę umieścisz na stronie internetowej, we wszystkich dokumentach. A także, z czasem, w świadomości Twoich pacjentów.

Nazwa gabinetu dentystycznego - jak ją stworzyć?
Nazwa gabinetu dentystycznego – jej stworzenie to wyzwanie

Przed jej stworzeniem warto więc dokładnie się zastanowić. Po wybraniu nazwy warto przez kilka dni oswoić się z nią, wymawiać na głos, wsłuchiwać się jak brzmi, a także zapytać o opinię znajomych i rodzinę. Takie działanie pozwoli na wybranie nazwy, która będzie wpadała w ucho.  Wybierz przyjazną nazwę dla pacjentów, którzy później będą się nią posługiwać. Ale zacznijmy od początku.

Nazwa gabinetu dentystycznego – podejście SEO

Nazwa gabinetu dentystycznego. Zacznij od SEO

Wymyślenie nazwy dla poradni dentystycznej na samym starcie może wydawać się trudne. Jeśli więc brakuje Ci pomysłu, możesz wykorzystać do stworzenia nazwy dostępne narzędzia. Z jednej strony możesz zastanowić się czego będą potrzebowali Twoi pacjenci. Być może frazy same przyjdą Ci do głowy, ale jeśli tak nie będzie, to możesz wykorzystać plannery słów kluczowych.

Jednym z narzędzi do badania słów kluczowych jest Keywordtool.io
Co ważne – program ma także polską wersję językową. W wersji darmowej pokaże Ci całą listę propozycji z rozwinięciem. Wersja płatna pokazuje jak często dane słowo kluczowe jest wyszukiwane, jakie są obecnie trendy każdego z proponowanych słów, a także jaka jest jego konkurencyjność i stawka którą średnio trzeba zapłacić za kliknięcie w Google Ads.

Możesz także przeglądać internet i popatrzeć, jak swoją nazwę skonstruowała najbliższa Tobie konkurencja.

Domena (musi być wolna)

Domena skojarzona z nazwą Twojej placówki

Przy wyborze nazwy, bardzo ważnym krokiem jest także wybranie adekwatnej do niej domeny. Domena to unikalny adres internetowy pod którym placówka medyczna będzie dostępna w internecie.

Warto być unikalnym i stworzyć wyjątkową domenę. Powinna zawierać nazwę poradni dentystycznej, ale może mieć również dodatkowe elementy jak np. nazwę miasta lub dodatkowy opis. Warto jednak, żeby domena była krótka i konkretna.

Nazwa gabinetu dentystycznego powinna mieć coś wspólnego z dobraną domeną.

Możesz także eksperymentować co do TLD (czyli ‘rozszerzenia’) – zastanów się nad domenami innymi niż tylko .pl. Może warto sięgnąć po takie końcówki:

  • .in
  • .ai
  • .to
  • .is
  • .it
  • .id

Albo jedno z nowszych TLD, jak:

  • .club
  • .pro
  • .tech
  • .space
  • .life
  • a może .design

Dobór domeny to dość duże wyzwanie – jej brzmienie można powiązać także z wartościami, które wyznajesz w swojej pracy.

Użyj pozytywnych skojarzeń

Pozytywne skojarzenia w nazwie gabinetu dentystycznego

Nazwa poradni dentystycznej powinna z jednej strony brzmieć profesjonalnie, ale także dobrze się kojarzyć. Warto wykorzystywać pozytywne określenia skojarzone np. z Uśmiechem, Radością, Zdrowiem, Pięknem.

W tej praktyce na pewno warto postawić na nazwy, które kojarzą się pozytywnie z zadbanymi zębami. Często wykorzystywane są także prefiksy lub sufiksy:

  • med
  • dent
  • dental

Takich nazw jest już jednak bardzo dużo szczególnie w dużych miastach. Warto więc poszukać czegoś nieco bardziej oryginalnego, co będzie dobrze się kojarzyć i pozwoli Ci wyróżnić się na rynku.

Nazwa lokalizacji w nazwie

Dzielnica, miasto, charakterystyczny punkt w okolicy. Lokalizacja może pojawiać się w różnych miejscach na stronie internetowej i w treściach, ale nie musi koniecznie występować jako jeden z członów głównej nazwy. Taka forma (nazwa + lokalizacja) sprawdzi się bardzo dobrze podczas pozycjonowania lokalnego.

HalembaDent - nazwa gabinetu dentystycznego od dzielnicy
HalembaDent – nazwa gabinetu pochodzi od dzielnicy Rudy Śląskiej

Frazy powinny brzmieć bardzo naturalnie, aby móc wygodnie czytać tekst. Nazwa lokalizacji np. dzielnicy, miasta, charakterystycznego punktu w okolicy może znajdować się w domenie witryny internetowej. Określenie lokalizacji warto zawrzeć w zakładce z kontaktem, oznaczyć poradnię dentystyczną na mapie, a także założyć dedykowaną wizytówkę Google, w której zamieści się także określenie lokalizacji.

Pamiętaj także o meta danych dotyczących adresu podczas tworzenia strony internetowej. Wówczas pomożesz użytkownikom wyszukującym usług dentystycznych z rozszerzeniem zapytania o lokalizację łatwiej odnaleźć właśnie Twój gabinet.

A może sięgnąć po wartości?

Wartości - zawrzyj je w nazwie jeśli możesz

Warto skojarzenie z nimi umieścić w nazwie. Wybranie odpowiedniej nazwy dla poradni dentystycznej to proces, który może trwać. Warto dać sobie niezbędny czas, aby dopracować swój projekt. Pracując nad nazwą pomyśl również o wartościach, które towarzyszą Ci w pracy.

Być może będziesz chciał dodać do niej cząstki takie jak „-profi”, „-tech”, „-care”, „-art”. Warto poszukać w swoich zasobach czegoś, jakiejś przewagi rynkowej, którą możesz zapisać w nazwie. Jeśli to nie jest całkiem oczywiste sięgnij po dostępne narzędzia, heurystyki jak na przykład analiza SWOT Twojej placówki medycznej.

Unikaj “przefajnienia” nazwy

Nazwa gabinetu dentystycznego nie może być "zbyt fajna"

Lepiej nazywać coś po prostu niż tak, żeby było cool – profesjonalna nazwa zawsze się obroni. Pamiętaj, że przychodząc do poradni dentystycznej pacjenci przede wszystkim liczą na Twoją wiedzę i profesjonalizm. Nazwa powinna dobrze brzmieć i być „przyjazna”, ale nie warto stawiać na jej „fajność”, bo może to zostać odebrane zupełnie inaczej niż zamierzałeś.

Sprawiając wrażenie, że dana poradnia jest cool, można wręcz zniechęcić użytkowników internetu. Twoje dobre intencje, dzięki którym chciałeś urozmaicić nazwę, zabawić się słowem czy być wyjątkowo oryginalnym mogą sprawić, że zostaniesz pominięty lub Twoja grupa docelowa nie zrozumie Twoich intencji. Cool nazwa będzie dobra dla młodzieży, ale może niekoniecznie osób dorosłych, które to najczęściej wybierają dentystę dla swoich dzieci. Otstatecznie jest w tym wszystkim koronny argument.

Nie zapominaj, że pośród młodzieży, która być może doceniłaby Twój ‘zarąbisty’ brand nie znajdziesz najbardziej zamożnych pacjentów.

Ostrożnie z angielszczyzną

Uważaj na angielski

Nie za wszelką cenę musi wystąpić w nazwie czastka “-dent” albo “-dental”. Anglojęzyczne dodatki mogą być interesujące, ale warto używać ich z głową. Połączenie anglojęzycznych wyrażeń z polskimi może brzmieć niezbyt dobrze. Wybieraj też słowa z języków obcych, których znaczenie na pewno znasz. Zawsze sprawdź w słowniku co dokładnie oznacza konkretnie wybrany wyraz.

Jeśli zajrzysz dokładnie do słownika angielsko polskiego, okazuje się, że słowo „dent” oznacza szczerba, uszczerbić. Jeśli Twoja nazwa ma trafiać do bardzo świadomego pacjenta, dobrze się zastanów nad frazą „dent” w nazwie swojego gabinetu dentystycznego.

Pamiętaj o celach długoterminowych

Twoja nazwa pojawi się w różnych mediach. Powinna być łatwa do zapamiętania i dobrze się prezentować. Z czasem być może będziesz chciał założyć profile w social media, dedykowaną skrzynkę mailową, wizytówkę Google itp., gdzie będzie się pojawiała.

Cele długoterminowe

Zadbaj, aby nazwa była „plastyczna”. Nie tylko słowo łatwo zapamiętać. Istotny będzie także logotyp, jaki stworzysz wokół tego słowa. Dobierz kolory i krój fonta do wymyślonej nazwy gabinetu dentystycznego. Twoim logo nie musi być uśmiechnięta buzia lub ząbek – serio. Postaraj się sięgnąć po lepsze i bardziej oryginalne skojarzenia.

Co jeszcze warto uwzględnić?

  • Łatwość w wymawianiu – nazwa powinna być łatwa w wymowie także dla Polaków i obcokrajowców. Unikaj więc znaków typowych dla języka polskiego. Nazwę powinni z łatwością wymówić zarówno pacjenci, jak i przyszli kontrahenci.
  • Łatwość w pisaniu – łatwość w wymawianiu wiąże się także z łatwością w pisaniu. Dlatego niekiedy lepiej jest unikać zapożyczeń z innego języka. Trudności w zapisaniu i zapamiętaniu nazwy mogą zniechęcić klientów i sprawić, że nie będą mogli znaleźć opinii na temat Twojej placówki czy innych powiązanych z nią miejsc w sieci.
  • Myślnik w nazwie – być może w Twojej nazwie się przyda. Nie ma tutaj reguły. Czasami nazwa z myślnikiem aż „się prosi”, ale ogólnie trend jest taki, aby pisownie nazw firmy (i domeny) zachować bez użycia myślnika.

Czy nazywać poradnię swoim nazwiskiem?

W nazwach poradni dentystycznych często znajduje się nazwisko dentysty – założyciela placówki lub w przypadku posiadania wspólnika połączenie dwóch nazwisk. Może to być dobre rozwiązanie, jednak polskie nazwisko bywają długie i skomplikowane. Jeśli tak jest to być może lepiej sprawdzi się skrót od obu?

Nazwa gabinetu dentystycznego zawierająca nazwiska może być problematyczna, kiedy np. jeden ze wspólników postanowi odejść lub zapragniesz zmienić swoją ścieżkę zawodową i przekażesz biznes w inne ręce. Warto więc bardzo dobrze przemyśleć umieszczenie nazwiska w nazwie poradni dentystycznej.

Podsumowanie

Branding, czyli praca nad wymyślaniem nazwy dla firmy to wbrew pozorom dość złożony proces, który jest poważnym wyzwaniem. Jeśli potrzebujesz nazwać swój gabinet dentystyczny – przemyśl dobrze wszystkie wspomniane tutaj aspekty, lub zwyczajnie skorzystaj z usług zawodowej agencji. Skontaktuj się z nami opracujemy dla Ciebie skuteczną i dobrze zapamiętywalną nazwę dla Twojej poradni stomatologicznej.

Podziel się tą treścią... Dzięki :)
0 0 votes
Ocena artykułu
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments