Wróć do BLOGA

Jak dotrzeć do dużej liczby pacjentów, aby przyszli do Twojego gabinetu?

Lekarz nie może być bezpośrednim sprzedawcą swoich usług. Nie pozwala na to prawo polskie ani etyka. Jako marketer nie bardzo rozumiem powody, dla których tak jest, ale podobno z prawem , podobnie jak z wyrokiem sądu, się nie dyskutuje. Więc pozostawiam to bez komentarza. Prowadząc prywatną praktykę lekarską, powinieneś jednak myśleć biznesowo i starać się dotrzeć do dużej ilości osób i przekonać ich, aby zechcieli się leczyć właśnie w Twoim gabinecie. Jak dotrzeć do pacjentów prowadząc działania w internecie?

Strona internetowa

Profesjonalna witryna internetowa to „baza” Twoich działań. Strona powinna zawierać najważniejsze informacje dotyczące działania gabinetu oraz być miejscem, w którym będziesz miał możliwość pokazać się jako ekspert. Wszystkie pozostałe działania powinny prowadzić do Twojej witryny, bo to właśnie z niej Twoi przyszli pacjenci będą czerpali informacje o Twojej działalności lekarskiej.

Aktywne media społecznościowe

Żyjemy w takich czasach, że biznesowe „być albo nie być” w dużym stopniu także opiera się na umiejętnie prowadzonej kampanii w mediach społecznościowych. Jest to dobra wiadomość, bo Facebook lub Twitter daje realną szansę na pokazanie Ciebie jako specjalisty. Co dzień czytają go w Polsce tysiące ludzi. Są to także miejsca, gdzie możesz otrzymać informację zwrotną od swoich pacjentów. Zadbaj o to, aby Cię dobrze oceniali i  staraj się wchodzić z nimi w pozytywną relację. Pytając jak dotrzeć do pacjentów, odpowiedz sobie także na pytanie jak ułatwić im dotarcie do Ciebie.

Daj poznać się jako specjalista

Publikuj raporty i statystyki dotyczące Twojej specjalizacji, branży medycznej lub stanu zdrowia społeczeństwa. Bierz udział w seminariach, organizuj je i informuj o tym swoich czytelników oraz osoby odwiedzające stronę internetową. Dzięki temu pokażesz, że szeroko angażujesz się w swoją pracę, wciąż się uczysz oraz doskonalisz swoje umiejętności.

Zainwestuj w SEO

Zdajemy sobie sprawę, że jako lekarz czynnie wykonujący swój zawód, możesz nie mieć czasu na to, aby podjąć działania, które skutecznie pomogą Ci podnieść pozycję w wyszukiwarce. Możesz to zrobić samodzielnie dbając o to, aby strona miała wartościową treść i zdobywała wartościowe linki. SEO dla strony medycznej faktycznie nie jest proste. Jeśli faktycznie nie masz czasu – zleć sprawę profesjonalnej agencji. Ważne aby w zapytaniach o najważniejsze słowa kluczowe pojawiać się wysoko. Pacjenci najczęściej otwierają około 5 pierwszych stron na liście organicznych wyników wyszukiwania.

Zadbaj o samopoczucie pacjenta w gabinecie

Pacjent, który zdecydował się przyjść do Twojego gabinetu, powinien czuć się w nim dobrze. Wygląd i atmosfera miejsca, w którym pracujesz powinna współgrać z tym, w jaki sposób prowadzisz działania w internecie. To niezwykle ważne, ponieważ zła lub nieprofesjonalna obsługa w gabinecie kosztuje utratę pacjenta. Zadbaj o miłą atmosferę, poczucie bezpieczeństwa i nie pozwól o sobie zapomnieć, dbając o dalszy los pacjenta. Możesz to zrobić np. wysyłając maila z podziękowaniem za wizytę.

Zachęcaj do zapisywania się do newslettera

Mailing to doskonały sposób na budowanie relacji z pacjentami. Jako lekarz możesz wykorzystać newslettera, aby dać poczucie pacjentom, że jesteś z nimi i dbasz o nich. Dzięki newsletterowi możesz przypominać o badaniach, wysyłać życzenia urodzinowe, przypominać o kontrolnych wizytach lub udostępniać nowości dotyczące Twojej działalności lekarskiej.

Angażuj się w działalność społeczną

Oczywiście, na tyle na ile pozwala Ci czas i możliwości. Wszelkie działania, które robisz dla ludzi spotykają się z bardzo dobrym odbiorem w mediach społecznościowych. Jeśli nie możesz zaangażować się „na zewnątrz”- zrób to u siebie  w gabinecie. Mogą to być bezpłatne konsultacje od czasu do czasu, o których poinformujesz pacjentów przez kanały w internecie. Może to także być wykonanie zabiegu dla osoby, która tego bardzo potrzebuje, a z wielu przyczyn nie stać jej na to. Jak dotrzeć do pacjentów lepiej niż pro publico bono?

Nie bój się współpracy w internecie

Nie odmawiaj współpracy gabinetom o podobnych specjalizacjach i nie unikaj wypowiedzi w sieci. Obecnie internet to jedno, ogromne medium, które ma realną siłę. Wzajemne wspieranie się i polecanie, może przynieść dokładnie takie same korzyści jak podobne działania prowadzone na co dzień w realnym świecie. A może samodzielnie poszukasz gabinetów oraz witryn z którymi chcesz współpracować?

Sprawne działania w sieci mogą rzeczywiście „przyprowadzić” pacjentów do Twojego gabinetu. Prowadzenie czynnej praktyki lekarskiej i prowadzenie regularnych działań online, może być trudne do zrealizowania. Niezależnie czy zrobisz to samodzielnie czy też część działań będziesz outource’ować, jedno jest pewne: warto to robić.

Scroll to top