Wróć do BLOGA

Marketing dla medycyny 2024 – jak robić go dobrze?

marketing dla medycyny 2024

Marketing cyfrowy, inaczej marketing online to dynamicznie rozwijająca się dziedzina. Podobnie jak w medycynie – specjaliści od marketingu muszą na bieżąco aktualizować swoją wiedzę. To wszystko za sprawą rozwoju sieci, aplikacji i rozwiązań, z których korzystamy do reklamy. Jak dobrze robić marketing dla medycyny 2024? Warto skupić się na kilku podstawowych elementach, które postaramy się w przystępny sposób przedstawić.

Marketing medyczny rządzi się swoimi prawami. Nie wszystko można reklamować, nie każda akcja marketingowa może być promocją. Wszystko to za sprawą obowiązującego prawa:

Art. 147 a. K

W Wykonywanie działalności leczniczej lub prowadzenie zakładu leczniczego dla zwierząt bez wpisu do rejestru lub ewidencji lub reklamowanie takich usług

§ 1.  Kto wykonuje działalność leczniczą lub prowadzi zakład leczniczy dla zwierząt bez wymaganego wpisu do rejestru lub ewidencji, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.

§ 2.  Tej samej karze podlega ten, kto podaje do wiadomości publicznej informacje o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych lub usług z zakresu medycyny weterynaryjnej mające formę i treść reklamy.

Właśnie dlatego, marketing w 2024 roku warto zlecić profesjonalnej agencji marketingowej. Najlepiej takiej, która posiada doświadczenie w marketingu dla medycyny. Jeśli chcesz, aby wizerunek Twój lub Twojej firmy w sieci był na najwyższym poziomie – koniecznie się z nami skontaktuj.

Marketing dla medycyny 2024

Z mediów społecznościowych korzysta już około 85% użytkowników telefonów komórkowych na świecie. Według GUS w Polsce jakikolwiek dostęp do Internetu ma ponad 93% gospodarstw domowych. Przyznasz sam, że to naprawdę zdumiewająca liczby, prawda? Dlaczego, więc nie dotrzeć do tych ludzi ze swoją ofertą? Marketing medyczny w 2024 roku może być wykorzystany na wiele sposobów. Ogranicza Cię jedynie prawo i Twoja kreatywność. Czy zatem warto inwestować w marketing w 2024 roku? Zdecydowanie TAK!

Kolejnym pytaniem jest: jak robić marketing dla medycyny w 2024 roku dobrze? Na co zwrócić uwagę, a czego unikać? Czy marketing medyczny opiera się o jakieś zasady? Postaramy się w łatwy sposób opisać wszystkie najistotniejsze rzeczy, na które warto zwrócić uwagę i o których trzeba pamiętać.

Identyfikacja wizualna

Proces identyfikacji wizualnej marki obejmuje różnorodne działania mające na celu odróżnienie firmy poprzez wykorzystanie charakterystycznych elementów wizualnych. Te elementy to np. logo, paleta kolorów czy czcionka. Jego głównym celem jest kreowanie spójnego i łatwo rozpoznawalnego wizerunku. Jest to istotne w ramach strategii marketingowej, ponieważ przyczynia się do budowania świadomości marki, utrzymywania lojalności klientów oraz wyróżnienia się na tle konkurencji.

Czy identyfikacja wizualna marki jest ważna? Przykładowo: Kolor zwiększa rozpoznawalność marki nawet o 80%. Odpowiedź nasuwa się sama. Aby identyfikacja wizualna marki medycznej była efektywna, konieczne jest jej staranne i przemyślane opracowanie. Branding firmy powinien odzwierciedlać zarówno jej osobowość, jak i kontekst działania.

Krótko mówiąc- jeśli chcesz, aby Twoi pacjenci rozpoznali Cię na ulicy pełnej reklam i banerów – koniecznie zadbaj o dobrej jakości branding. Szczególnie w 2024 roku gdzie obecność w sieci, jest szczególnie ważna.

Więcej na ten temat przeczytasz w naszym artykule: Identyfikacja wizualna marki medycznej – co to jest i dlaczego trzeba ją mieć?

marketing dla medycyny 2024

Dobrze przygotowana strona internatowa

Trendy marketingowe dla usług medycznych wymagają zupełnie nowego podejścia do interakcji z pacjentami. W celu efektywnego funkcjonowania na rynku medycznym w 2024 roku niezbędna jest skuteczna obecność w świecie online. Kluczowym i nieodzownym narzędziem w tym kontekście jest nowoczesna strona internetowa. Marketing w 2024 roku wymaga posiadania własnej witryny w Sieci.

Umożliwia ona pacjentom łatwe odnalezienie i zapoznanie się z profilem lekarza. Oprócz roli informacyjnej, idealna strona internetowa dla lekarza powinna łączyć w sobie szereg kluczowych cech takich jak: aktualne informacje kontaktowe, mapka dojazdu, cennik, opis usług czy informacje o lekarzu. Witryna WWW, która jest źle zaprojektowana, chaotyczna, pozbawiona aktualnych informacji – może realnie zaszkodzić wizerunkowi.

Więcej na ten temat przeczytasz w naszym artykule: Idealna strona internetowa dla lekarza – jaka powinna być?

Respnsywność

O tym jak ważna jest responsywność przypominamy na każdym kroku. To jedna z pierwszych rzeczy, które sprawdzamy podczas audytu stron WWW dla naszych klientów. Responsywna witryna WWW to taka, która prawidłowo, szybko i wygodnie wyświetla się na wszystkich urządzeniach tj. komputerze, telefonie czy tablecie. Z naszych analiz wynika, że ponad 80% ruchu na medycznych stronach WWW pochodzi ze smartfonów. Niezależnie od rozdzielczości ekranu, pacjent musi móc wygodnie skorzystać z witryny i otrzymać wszystkie niezbędne informacje.

Więcej na ten temat przeczytasz w naszym artykule: Responsywna strona medyczna. Na co zwrócić uwagę?

Wizyty online – konsultacje z lekarzem bez wychodzenia z domu

2024 roku to zdecydowanie rok, w którym konsultacje online przejdą do porządku dziennego. Według badania Technavio – zainteresowanie poradami lekarskimi przez Internet wzrosło, aż o 20% rok do roku, a wzrosty są wyraźnie widoczne aż do 2027 roku! Zatem warto zainwestować w system do umawiania wizyt online na swojej medycznej stronie internetowej.

Jeśli nie masz możliwości uruchomienia takiego narzędzia na swojej witrynie. Możesz zainteresować się gotowymi rozwiązaniami – takimi jak np. Znany Lekarz. Wprowadzenie porad lekarskich online, niewątpliwie będzie wartościowym rozszerzeniem oferty placówki medycznej.

Więcej na ten temat przeczytasz w naszym artykule:  Wizyta lekarska online. Jak wprowadzić porady lekarskie online do oferty placówki medycznej?

SEO, czyli pozycjonowanie w 2024 roku

SEO to dziedzina marketingu internetowego, która cały czas się rozwija. Co roku pewne praktyki wychodzą z użycia, a zastępują je nowe – nie zawsze szybsze i łatwiejsze do wprowadzenia. Dlatego pozycjonowanie stron medycznych naprawdę warto zlecić profesjonalnej agencji. Zadba ona nie tylko o formę, ale również o aktualność treści. W końcu medycyna rozwija się bardzo dynamicznie, więc teksty, które zostały umieszczone rok czy dwa lata temu, mogą być już mocno nieaktualne. Marketing medyczny rozwija się bardzo dynamicznie, a nadążanie za nowymi trendami nie jest prostym zadaniem.

Warto również pamiętać, że pozycjonowanie to nie tylko dobrej jakości treści. To również:

  • Linkowanie wewnętrzne
  • Linkowanie zewnętrzne
  • Czas ładowania strony
  • Zawartość danych strukturalnych
  • Responsywność
  • I wiele, wiele więcej.

Więcej na ten temat przeczytasz w naszym artykule:  Nowoczesne taktyki SEO dla stron medycznych

Marketing w 2024 roku – jakie błędy popełniamy?

Musimy przyznać, że jako agencja, która specjalizuje się w marketingu dla medycyny – zauważyliśmy wyraźny wzrost świadomości placówek medycznych, który dotyczy marketingu internetowego. Coraz więcej firm i lekarzy wie, że warto inwestować swoje środki oraz czas, aby zaistnieć w Internecie.

Z roku na rok, potencjalnych pacjentów w Internecie jest coraz więcej. Dlatego obecność w Sieci, stała się niemal obowiązkiem. Mimo to, osoby zajmujące się działaniami w Internecie, popełniają szereg błędów, które skutecznie psują nie tylko wyniki, ale również wizerunek firm w sieci.

Jakie są najpopularniejsze błędy w marketingu 2024?

  1. Posiadanie wszystkich profili społecznościowych.
  2. Złe dobieranie grupy odbiorców.
  3. Błędnie wykonywane działania pozycjonujące (nieaktualne).
  4. Brak aktualizowania strony WWW.
  5. Kopiowanie 1 do 1 treści wygenerowanej przez sztuczną inteligencję.

To tylko kilka najpopularniejszych błędów, które są często popełniane. Marketing dla medycyny 2024 roku będzie bezwzględny i popełnianie ich, może skutkować np. blokadami ze strony Google.

Więcej na ten temat przeczytasz w naszym artykule:  Najczęstsze błędy w marketingu 2024 – tego się już nie robi!

Marketing medyczny w 2024 – musisz się wyróżnić!

Nie od dziś wiadomo, że jeśli prowadzisz lokalną działalność to walczysz o klientów (czy w naszym przypadku – o pacjentów) ze swoją konkurencją. Najlepszym sposobem jest wyróżnienie się na jej tle. Może to być zaproponowanie dodatkowych rabatów czy usług. Kompleksowe załatwienie swojej sprawy w jednym miejscu to w 2024 roku ogromna zaleta dla potencjalnego pacjenta!

Jeśli jednak nie masz przestrzeni na rozwój swojej oferty czy obniżenie cen – musisz sięgnąć po swoją kreatywność.

Medycyna na TikToku

TikTok to najbardziej angażująca aplikacja ze wszystkich mediów społecznościowych. Posiada średnią sesję na poziomie 10,85 minuty i dodatkowo korzysta z niej 20,83% wszystkich użytkowników Internetu na całym świecie. Osoby, które z niej korzystają twierdzą, że znajdują tam treści z którymi się utożsamiają (passport-photo.online). Czy zatem warto założyć konto na TikToku dla swojej placówki medycznej? Pamiętaj, że marketing medyczny w 2024 roku to już nie tylko strona internetowa!

  • Tak, jeśli posiadasz czas i środki na aktywne jego prowadzenie. Zanim założysz profil na TikToku koniecznie zastanów się nas strategią marketingową.
  • Nie, jeśli nie masz umiejętności, czasu lub środków, aby aktywnie tworzyć nowe treści. Martwe konto nie świadczy dobrze o firmie i może negatywnie wpłynąć na jej wizerunek.

Więcej na ten temat przeczytasz w naszym artykule:  Medycyna na TikToku. Czy placówka medyczna na TikToku to dobra reklama?

Program lojalnościowy – wyróżnij się!

Dobrze przemyślany i zrealizowany program lojalnościowy, skutecznie zwiększy lojalność pacjentów wobec marki medycznej. Dzięki dodatkowym rabatom, gratisom czy prezentom – zachęcisz swoich obecnych pacjentów do zwiększenia wartości wybieranych usług, a nowe osoby chętniej wybiorą Twoją firmę.

Sposobów na realizację skutecznego programu lojalnościowego jest naprawdę wiele. Możesz stworzyć dedykowany portal online lub wydrukować zwykłe wizytówki z możliwością zbierania pieczątek. Popularnym rozwiązaniem w 2024 roku na pewno będzie dedykowana aplikacja mobilna.

Więcej na ten temat przeczytasz w naszym artykule:  Czy program lojalnościowy dla pacjentów pomoże Ci zdobyć ich zaufanie?

marketing w 2024 roku

Marketing medyczny w 2024 roku – co nas czeka?

Marketing dla medycyny 2024 będzie skupiał się głównie na doświadczeniach użytkownika. Placówki medyczne będą zmuszone wprowadzać nowe technologie do swoich ofert, aby nie zostać w tyle. Zaawansowane algorytmy, uczenie maszynowe, sztuczna inteligencja. To wszystko wywróci rynek medyczny do góry nogami. Oczekiwania pacjentów mogę być teraz diagnozowane jeszcze dokładniej. W efekcie czego będą oni otrzymywać jeszcze bardziej szczegółowe odpowiedzi na swoje pytania.

Aby osiągnąć sukces w marketingu w 2024 roku niezbędna będzie elastyczność i gotowość do szybkiego wdrożenia nowych technologii. Dlatego współpraca z profesjonalną agencją, która posiada doświadczenie w marketingu dla medycyny – to krok w dobrą stronę. Jeśli chcesz już teraz stworzyć strategię marketingową, wykonać audyt swojej strony i podjąć pierwsze działania dotyczące marketingu medycznego – zapraszamy do kontaktu.

Scroll to top