Wróć do BLOGA

Usprawnij swój gabinet – postaw na technologię

Czasem masz wrażenie, że nie ma powodu zmieniać czegoś, co z powodzeniem działało przez wiele lat. Budowanie wizerunku swojej firmy niestety nie trwa tylko w pierwszych miesiącach czy latach jej istnienia.  Ludzie młodzi, tzw. millenialsi chętnie sięgają po nowości technologiczne. Inni, powyżej 45 roku życia (nie wszyscy oczywiście) często mają z tym większy problem.

99% osób w wieku 18-29 lat posiada smartfona i aż 48% z nich twierdzi, że są „niemal stale” online. Wynik ten spada do 22% w przypadku osób w wieku 50-64 lata (pewresearcg.org). Jednak nie dlatego, że trudno im sobie poradzić z nowymi rozwiązaniami. Może to jakiś rodzaj lenistwa. Może wszechobecna wiara, że „stare jest lepsze”. A może raczej – „stare jest kiepskie, ale nie wiadomo, czy nowe nie będzie gorsze, a tamto stare już znamy”

Budowanie wizerunku – czego się boisz?

Problem tkwi także w zamknięciu na nowości z obawy przed „zepsuciem” dotychczasowego systemu.

Uważaj. Zamknięcie się na nowości powoduje nie tylko stagnację, a nawet krok wstecz w rozwoju. Kiedy wszystko idzie do przodu, musisz wyjść poza swoją strefę komfortu. Iść trochę w nieznane, bo Twoja konkurencja już tam jest. A jeśli jej tam jeszcze nie ma, to może tym bardziej ty tam bądź.

Rozwój marketingu dla medycyny, skoncentrowany jest coraz bardziej na doświadczeniach użytkownika. Nowe technologie w medycynie, takie jak zaawansowane algorytmy, uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja, będzie kluczowe dla placówek medycznych. Aby sprostać oczekiwaniom pacjentów i nie odbierać od konkurencji, trzeba być elastycznym i szybko reagować na nowe technologie. Niewątpliwie pomoże w tym przekazanie działań w Sieci profesjonalnej agencji marketingowej. Najlepiej takiej, która specjalizuje się w marketingu dla medycyny. Jeśli chcesz już teraz stworzyć strategię marketingową, wykonać audyt swojej strony WWW lub zaplanować inne działania w Internecie – skontaktuj się z nami.

Zobacz, jakie rozwiązania i narzędzia warto zastosować, aby poprawić funkcjonowanie Twojego gabinetu. Podzieliliśmy je zgodnie z najważniejszymi naszym zdaniem elementami w marketingu, w jakie trzeba zainwestować trochę czasu i pieniędzy.

Komunikacja z pacjentem

komunikacja z pacjentem

Przez wiele lat, komunikacja na linii pacjent-lekarz odbywała się wyłącznie w gabinecie. Trudno sobie wyobrazić, że lekarz jakiejkolwiek specjalizacji miałby leczyć swoich pacjentów na odległość. Z oczywistych powodów do niedawna było to niemożliwe. Także i w tym względzie, dla większości schorzeń jednak tradycyjny model musi być zachowany.

Nierzadko zdarza się, że po wizycie, przyjmowaniu przepisanych leków lub przeprowadzonym zabiegu, pacjent ma wątpliwości co do przebiegu leczenia lub swojego samopoczucia. Czy zawsze konieczna jest wizyta?

Czasem z pewnością wystarczy porozmawiać o problemie za pośrednictwem telefonu lub komunikatora internetowego. Dopiero wtedy zdecydować czy odwiedziny w gabinecie są konieczne.

Nowe technologie w medycynie umożliwiają wizyty i porady lekarskie online.To ostatnio bardzo popularne rozwiązanie w branży medycznej. Zainteresowanie konsultacjami online wzrosło o 20% rok do roku. Dodatkowo specjaliści przewidują, że będzie rosło co najmniej do 2027 roku. Wprowadzenie porad lekarskich online, niewątpliwie będzie wartościowym rozszerzeniem oferty placówki medycznej.

Zachęć stałych pacjentów do kontaktu za pośrednictwem komunikatorów np. Messengera na firmowym fapane na Facebooku. Dodaj na stronę możliwość rozmowy na żywo z konsultantem lub kafelek z możliwością napisania na WhatApp. Na wiele pytań będzie mogła odpowiedzieć obsługa Twojej placówki. Trudniejsze kwestie omówisz z pacjentem podczas teleporady. To pozwoli Ci na budowanie wizerunku firmy, która troszczy się o swoich pacjentów.

Możliwość skontaktowania się ze specjalistą w inny sposób niż w gabinecie, daje pacjentom komfort i poczucie bezpieczeństwa. Oprócz praktycznych korzyści z tego rodzaju rozwiązań, trudno pominąć profity wizerunkowe budowane dzięki otwarciu lekarza na potrzeby pacjentów.

Grafiki wizyt

grafiki wizyt

Sprawne umawianie wizyt bywa sporym problem zwłaszcza dla niewielkich, jednoosobowych gabinetów. Dość często odbieraniem telefonów od pacjentów zajmuje się sam lekarz, co może skutkować sporą ilością nieodebranych połączeń w momencie, gdy specjalista zajęty jest przyjmowaniem pacjentów.

Nawet wówczas, gdy umawianiem wizyt zajmuje się recepcjonistka lub sekretarka, dzieje się to w określonych godzinach, co dla pacjentów może być kłopotliwe. Inną sprawą są przestarzałe narzędzia, które wciąż w wielu gabinetach funkcjonują, np. tradycyjny, papierowy kalendarz. Nowe technologie w medycynie, które umożliwiają prowadzenie grafiku online – są nieocenionym narzędziem i wielką wygodą dla pacjenta.

Warto tu zainwestować w narzędzia, które odciążą Ciebie oraz zwiększą wygodę pacjentów. Możliwość umawiania wizyt on-line za pośrednictwem profesjonalnego narzędzia lub nawet kalendarza Google’a to krok, który może okazać się dobrym rozwiązaniem usprawniającym pracę gabinetu.

Można też skorzystać z gotowych dedykowanych systemów jak np. ZnanyLekarz.pl, który jest płatny, ale za to daje nieco większe możliwości. Oczywiście można także zakupić rozwiązanie wdrożone na własnej stronie WWW jak choćby Rejestracja24.net, które można zintegrować także z innymi komponentami takimi jak dokumentacja pacjentaa etc.

Dla zniwelowania ilości nieodwołanych wizyt, możesz też zainwestować w system sms-owych przypomnień. Wg autorów bloga na znanylekarz.pl, dzięki takim powiadomieniom, ilość nieodwołanych wizyt spada nawet o 60%.

Tradycyjny marketing czy Internet

marketing internetowy

Choć tradycyjny marketing wciąż może być dobrze wykorzystany, obecnie wiemy już, że bez marketingu online, gabinet nie będzie funkcjonował tak dobrze jak mógłby. Nawet jeśli nie chcesz mieć z Internetem nic wspólnego, to i tak informacje o gabinecie pojawią się w sieci prędzej czy później.

Zastanów się czy chcesz mieć kontrolę nad tym jak mówią o Tobie w sieci czy też wolisz to zastawić z założeniem, że i tak nie masz zawsze rację, więc muszą pisać o Tobie tylko dobrze. Budowanie wizerunku firmy w Sieci jest niezwykle ważne! Około 98% użytkowników twierdzi, że czysta recenzje w Internecie co najmniej „czasami”.

Sukcesy wielu gabinetów pokazują, że działania marketingowe prowadzone w sieci są znacznie skuteczniejsze niż tradycyjny marketing, który ma jedną podstawową wadę – jest jednostronny. Właśnie przez to oferujesz odbiorcom komunikat, ale w żaden sposób nie możesz zmierzyć ich reakcji i poznać opinii. Internet to ekosystem, jaki oferuje marketing z pomocą komunikacji. Sprawne posługiwanie się nim, może przyprowadzić do Ciebie nowych pacjentów. Jeżeli Twój kalendarz jest mocno napięty możesz też powierzyć wdrażania strategii marketingowej wyspecjalizowanej agencji.

Poczta pantoflowa kontra opinie w sieci

opinie w sieci

Nie jest żadną tajemnicą, że opinie innych ludzi mają niemal ogromny wpływ na wybór specjalisty. W czasach, kiedy Internet wydawał się daleką przyszłością, korzystaliśmy z rad znajomych i rodziny. Na tej podstawie wybieraliśmy odpowiedniego dla nas lekarza. Dziś te możliwości znacznie się rozszerzyły.

O większości specjalistów istnieje mniej lub więcej informacji w sieci. Pacjenci chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami, zarówno tymi pozytywnymi jak i negatywnymi oraz korzystają z opinii zamieszczonych zwłaszcza w portalach branżowych oraz w mediach społecznościowych. Tylko około 2% użytkowników NIGDY nie sprawdzało opinii w Internecie.

Miejsc na których można znaleźć opinię w sieci o lekarzach i placówkach medycznych jest wiele. Należą do nich:

Nadal cenimy sobie opinię przyjaciół i rodziny, ale jako pacjenci chętnie zaglądamy także po opinie w sieci. Zbyt dużo negatywnych opinii potrafi skutecznie zniechęcić pacjentów do odwiedzenia gabinetu. Wdrożenie nowych technologii w medycynie w tym wypadku polega na kontroli i świadomości tego, co o praktyce lekarskiej myślą pacjenci. Podejmuj wszelkie starania, aby kolejne, pojawiające się opinie miały pozytywny wydźwięk. Budowanie wizerunku swojej firmy w ten sposób, bardzo szybko pomoże zdobyć nowych, lojalnych pacjentów.

Budowanie wizerunku w gabinecie i budowanie wizerunku w Internecie

budowanie wizerunku

Na pełen obraz Twojej pracy wpływ ma zawsze wiele czynników. Swój wizerunek buduje się zwykle na przestrzeni wielu lat. Dzięki temu postrzegany jesteś w określony sposób. Połączenie kompetencji, osobowości, podejścia do pacjenta, wyglądu gabinetu i wielu innych czynników. W ten sposób wyłania się obraz postrzegania praktyki lekarskiej przez pacjentów.

Co w takim razie dadzą Ci nowe technologie w medycynie jeśli chodzi o budowanie wizerunku?

Samodzielnie – nic. Jednak jeśli użyjesz ich w określony sposób, zyskasz potężne narzędzie. Masz możliwość kreowania wizerunku według wyznaczonej strategii marketingowej, opartej na rzeczywistych atutach i planie, pozostawiając czysty przypadek w tyle.

Nie jest tajemnicą, że innowacje cyfowe stały się kluczem do sukcesu firm. Niezależnie czy prowadzisz mały, lokalny biznes czy sieć placówek medycznych w całej Polsce. Wykorzystanie nowych technologii w marketingu stało się ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Ogólna liczba nowych rozwiązań stale rośnie.

Przed podjęciem określonych działań rozważ swoje mocne i słabe strony (wykonaj analizę SWOT). Uprawiaj na własny użytek taki marketing który będzie zgodny z tożsamością Twojego gabinetu lub placówki.

nowe technologie w medycynie

Jakie nowe technologie w medycynie możesz szybko wprowadzić?

  1. Budowanie wizerunku firmy zawsze zaczynamy od Identyfikacji wizualnej firmy, która pozwoli zachować spójność we wszystkich dalszych działaniach.
  2. Obecność w sieci zaczynamy od idealnej strony internetowej. To ona jest wizytówką Twojej firmy w Sieci.
  3. Koniecznie utwórz również profil firmy w Google Moja Firma. To tam pacjenci najszybciej znajdą opinie i sprawnie wyznaczą trasę do Twojej lokalizacji.
  4. Jeśli posiadasz środki i czas – załóż profil na Facebooku dla swojej placówki medycznej.
  5. Dodatkowo zadbaj również o możliwość umawiania wizyt online za pośrednictwem Twojej strony WWW oraz teleporady.
  6. Budowanie wizerunku i lojalności pacjentów ułatwi także program lojalnościowy w postaci np. aplikacji mobilnej.
  7. Możesz również skorzystać z pomocy influenserów. Ten sposób jednak jest powoli wypierany przez rynek, więc wymaga dokładnego zbadania rynku, zanim zainwestujesz duże pieniądze w pomoc osoby trzeciej.

Nowe technologie w medycynie, a budowanie wizerunku firmy

Dziś praktycznie nie ma sposobu, aby przyciągać nowych pacjentów bez korzystania z nowoczesnych technologii. Warto także usprawnić pracę gabinetu dzięki dostępnym rozwiązaniom, bo tradycyjne podejście do pacjenta może już wkrótce nie wystarczyć. Społeczeństwo się starzeje i coraz więcej pacjentów, będzie szukało twoich usług online.

Konsumenci, którymi przecież są także pacjenci – zwłaszcza młode pokolenie już wspomnianych millenialsów – bardzo ceni sobie wyjście naprzeciw ich potrzebom. Chodzi przecież o to, aby szybko i bezkonfliktowo załatwiać proste sprawy. Najlepiej bez wychodzenia z domu. Dla wielu osób takie właśnie powinny być wizyty u lekarzy i nawet długotrwałe terapie.

Scroll to top