Wróć do BLOGA

Marketing dla lekarzy zgodny z prawem

marketing dla lekarzy jest legalny

W sieci bardzo popularną opinią jest, że lekarze się nie reklamują. Wynika ona zapewne z bardzo rygorystycznych przepisów prawnych, którymi obarczona jest branża medyczna. Mimo to musisz wiedzieć, że marketing dla lekarzy jest legalny. Stworzenie dobrej reklamy w branży medycznej wymaga jednak wiedzy i doświadczenia. A co najważniejsze – dopasowywania się do dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Podobnie jak Ty – jako lekarz specjalista – musisz aktualizować swoją wiedzę. Podobnie osoby odpowiedzialne za legalny marketing dla lekarzy, są zobowiązane do posiadania aktualnych informacji nie tylko z branży reklamy, ale również wiedzy prawnej.

Marketing dla lekarzy jest legalny

Ustawa z 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (Dz. U. nr 112, poz. 654 z późn. zm.) przewiduje ze podmiot wykonujący działalność leczniczą w Polsce (czyli lekarz, rehabilitant, lub na przykład pielęgniarka) podaje do wiadomości publicznej informacje o zakresie swojej działalności i typach udzielanych działań leczniczych.

Podmiot wykonujący działalność leczniczą podaje do wiadomości publicznej informacje o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych. Treść i forma tych informacji nie mogą mieć cech reklam

Ustawa z 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej art. 14 ust. 1

Dodatkowe regulacje dotyczące tego jaki marketing dla lekarzy jest legalny znajdziemy również w innym akcie prawnym:

Lekarz tworzy swoją zawodową opinię jedynie w oparciu o wyniki swojej pracy, dlatego wszelkie reklamowanie się jest zabronione.

Lekarz nie powinien wyrażać zgody na używanie swego nazwiska i wizerunku dla celów komercyjnych.

Kodeksu Etyki lekarskiej Artykuł 63

W ustawie wyraźnie zaznaczono, że forma tych publicznych informacji nie może nosić znamion reklamy. Jakkolwiek czym jest sama reklama nie jest do końca zdefiniowane. Legalny marketing dla lekarzy wymaga zatem od nas, aby tych informacji szukać głębiej. W ten sposób znajdujemy jeszcze taki zapis:

Reklamą jest informowaniem ludzi o świadczeniach i usługach, podkreślanie ich zalet tak, aby ludzie chcieli za nie zapłacić.

Decyzja z 2013 roku – Zespół Radców Prawnych Naczelnej Izby Lekarskiej (sygnatura dokumentu NRL/ZRP/WI/163/2013)

Współpraca z takim zespołem jak Medyczny Marketing daje Ci nie tylko spokój ducha i pozwala zaoszczędzić dużo czasu. Zyskujesz pewność, że Twój marketing dla lekarzy jest legalny. W ten sposób dbasz o swój wizerunek w sieci jako eksperta, działasz zgodnie z prawem, a przy okazji – zdobywasz nowych pacjentów i nie tracisz tych, których już masz!

marketing dla lekarzy zgodny z prawem

Co na pewno wolno publikować

Marketing dla lekarzy zgodny z prawem posiada elementy, które można wykorzystać. Dozwolony zakres informacji jakie można upublicznić to:

  • Imię i nazwisko lekarza,
  • Rodzaj świadczonej praktyki zawodowej,
  • Tytuł zawodowy, lub naukowy,
  • Numer telefonu,
  • Numery telefonów informacyjnych,
  • Adres gdzie świadczone są usługi,
  • Szczegółowe uprawnienia, węższe uprawnienia medyczne – specjalizacje,
  • Cenniki oraz informacje o przyjmowanych sposobach płatności.

Problem polega na tym, że nie jest określona wyraźna granica: jaki marketing dla lekarzy jest legalny, a czego publikować nie wolno. Lekarz z pewnością nie może pisać o sobie jako np. o „najlepszym chirurgu naczyniowym w mieście”, ani też obiecywać pacjentom wyleczenia konkretnych chorób na poziomie wstępnej informacji.

Marketing pozareklamowy dla lekarzy

Marketing pozareklamowy dla lekarzy

Jako zespół specjalistów od marketingu dla medycyny, prowadzimy działania zwiększające prawdopodobieństwo dotarcia do osób, które mogą się zdecydować na skorzystanie z usług Twojego gabinetu. Strategię działań marketingowych zazwyczaj opieramy na dotarciu do właściwej grupy docelowej pacjentów z profilowanym komunikatem. Przede wszystkim jednak skupiamy się na realizacji celów biznesowych naszych Klientów. Marketing dla lekarzy jest legalny, trzeba tylko wiedzieć jak prawidłowo przygotować komunikację, aby nie posiadała ona znamion reklamy.

Tworzenie stron gabinetów lekarskich

Tworzenie stron gabinetów lekarskich

Marketing cyfrowy dla lekarzy wymaga miejsca gdzie będziesz publikować najważniejsze informacje. Nie wszyscy lekarze w Polsce mają własne strony internetowe. Niektórzy korzystają z wizytówek lub prostych wpisów katalogowych. Medyczna strona WWW to absolutne minimum, jeśli chcesz opublikować cokolwiek na swój temat w sieci. Jednak dla prowadzenia skutecznej kampanii informacyjnej to stanowczo  zbyt mało. Tworzymy serwisy WWW dla placówek medycznych takich jak gabinety lekarskie, poradnie, szpitale i kliniki. 

Wysokie pozycje w wyszukiwarce

Wysokie pozycje w wyszukiwarce

Jedną z mocnych taktyk dla pozyskania nowych pacjentów do gabinetów lekarskich jest pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Jest to technika nie tylko wyjątkowo skuteczna, lecz pozostaje w zgodzie z prawem oraz regułami korporacyjnymi medyków. Pacjent, który sam odnalazł informację o gabinecie lekarskim nie jest kuszony reklamą. Zatem taki marketing dla lekarzy zgody z prawem, jest całkowicie legalny i możliwy do wprowadzenia na każdej stronie WWW. Przeprowadzamy audyty SEO dla WWW i prowadzimy kampanie pozycjonowania mające na celu pozyskanie większej ilości ruchu organicznego na stronach placówki.

Inne legalne taktyki dotarcia do pacjenta

Współczesny marketing pozwala na skorzystanie z ogromnej ilości kanałów dotarcia do klienta – pacjenta. Możemy to zrobić praktycznie bez użycia reklamy usług medycznych. Prowadzimy bardzo zróżnicowane kampanie informacyjne bez naruszania zasad. Wszystko w konkretnym budżecie uzgadnianym w cyklach miesięcznych z naszymi Klientami.

  • Wizytówka Google – która pozwala na uzyskanie wyższej pozycji w wyszukiwarce lub wyświetlenie się nawet ponad wynikami organicznymi. Odpowiednie skonfigurowanie jej i prowadzenie to w dzisiejszych czasach konieczność. Zwiesza ona nie tylko ruch na stronie, ale również tz. User Experience.
  • Profile w social mediach – ich zadanie to nie tylko ocieplanie i humanizacja wizerunku placówki medycznej czy lekarza specjalisty. Pozwalają na bezpłatne docieranie do swoich pacjentów oraz legalny marketing dla lekarzy.
  • Pisanie tekstów blogowych – teksty blogowe to świetne narzędzie, aby odpowiedzieć na nurtujące pacjentów pytanie, a przy okazji pokazać się w roli eksperta w danym temacie.
  • Identyfikacja wizualna i nie tylko – skuteczna strategia to jednak nie wszystko. Wspólnie z naszymi klientami dbamy, aby ich marka medyczna w Internecie się wyróżniała i cieszyła się dobrą reputacją.

Marketing dla lekarzy zgodny z prawem

Jeśli prowadzisz gabinet, poradnie lub klinikę skontaktuj się z nami i zapytaj o więcej szczegółów. Wspólnie dobierzemy właściwą strategię dla Twojej placówki medycznej bez naruszania obowiązujących reguł. Ustalimy cele, które chcesz osiągnąć i będziemy na bieżąco raportować postępy na drodze do ich realizacji. Pamiętaj, że legalny marketing dla lekarzy wymaga aktualizowania wiedzy nie tylko związanej z rynkiem reklamy, ale również prawnej. Zatem przekaż te działania profesjonalnej agencji marketingowej, która specjalizuje się w marketingu dla medycyny.

Scroll to top