Wróć do BLOGA

Czy każda Twoja podstrona to Strona Docelowa?

strona docelowa

Medyczna strona internetowa nie powinna ograniczać się wyłącznie do funkcji informacyjnej. Witryna, to ogromny zasób marketingowy, który może przyprowadzić pacjentów do Twojego gabinetu.  Struktura oraz przekaz stron powinny być czytelne, ale też inspirujące. Czym jest landing page i czy każda podstrona Twojej witryny powinna mieć jej cechy? Czy istnieją wymagania dotyczące strony docelowej?

Co to jest strona typu Landing Page?

Landing page to w wolnym tłumaczeniu, strona docelowa na którą powinien trafić odbiorca. Celem strony typu landing page w marketingu medycznym, jest doprowadzenie do tzw. konwersji czyli: zainspirowanie pacjenta do zainteresowania się gabinetem lub kliniką i rozpoczęcie procesu nawiązywania kontaktu z jego strony (telefon, formularz kontaktowy, ankieta satysfakcji). Landing page może także zachęcać czytelnika do pozostania w witrynie, przeczytania artykułu, zapisania się na newslettera. Lub jakiejkolwiek innej aktywności, która sprawi, że użytkownik poczuje się zainteresowany ofertą. Jest to skuteczny sposób na pozyskiwanie unikalnych, zainteresowanych konkretnymi usługami pacjentów. Warto jednak pamiętać, że tylko podstrony, które spełniają wymagania dotyczące stron docelowych – mają szansę trafić do Twoich pacjentów.

Zalety dobrej strony docelowej

  1. Konwersjalanding page powinna zawierać silne wezwanie do działania, czyli np. przycisk „Zadzwoń” czy „Umów wizytę”. Jego zadaniem jest zachęcenie użytkownika do podjęcia konkretnych kroków, a w efekcie skorzystania z oferty placówki medycznej.
  2. Personalizacja – tworząc stronę docelową zgodnie z zasadami SEO, warto ją dodatkowo spersonalizować. Dobrym przykładem jest stworzenie osobnych landing page dla każdej usługi z uwzględnieniem konkretnego miasta np. leczenie kanałowe Kraków. Wówczas użytkownik, który wejdzie  na taką stronę docelową od razu wie, że dobrze trafił. Dzięki czemu z większym prawdopodobieństwem zostawi swoje dane kontaktowe.
  3. Kampanie reklamowe – przygotowując konkretną kampanię np. wykupując baner w atrakcyjnym miejscu, możemy stworzyć dedykowaną stronę docelową, na którą będą trafiać pacjenci z tej kampanii. Dzięki temu będziemy dokładnie wiedzieć jakie było zainteresowanie i możemy określić zwrot z takiej inwestycji.
  4. Analiza danych – na każdej stronie docelowej możemy umieścić analitykę, która pozwoli nam sprawdzić konkretne dane np. czy pacjent zadzwonił, wysłał formularz, przeskrolował połowę strony i ile czasu poświęcił na zapoznanie się z treścią.

Prawidłowo przygotowana strona docelowa na medycznej witrynie internetowej da nam bardzo dużo informacji o użytkownikach. Pozwoli wykonać kampanie A/B, pozycjonować witrynę, efektywniej prowadzić komunikację z pacjentami, a nawet dostarczać im lepszych doświadczeń.

Pozycja strony docelowej w wyszukiwarce internetowej

Wysoki wynik w wyszukiwarce internetowej to w dzisiejszych czasach towar deficytowy. Koniecznie trzeba znajdować się na pierwszej stronie i najlepiej na jednej z trzech pierwszych pozycji. Im niżej się znajdujemy – tym mniejsze prawdopodobieństwo, że pacjent do nas trafi. Właśnie dlatego zadbanie o pozycjonowanie stron docelowych jest tak ważne. Jeśli nie potrafisz wykonać tego w sposób profesjonalny – koniecznie skontaktuj się z nami. Jesteśmy agencją marketingową, która specjalizuje się w marketingu dla medycyny.

Dlaczego pozycja strony docelowej w wyszukiwarce jest tak ważna?

Dane opracowane na podstawie raportu przygotowanego przez Backlinko.com

  • Przesunięcie się o jedną pozycję w wynikach wyszukiwania daje nam CTR większy o 2,8%
  • Dłuższe słowa kluczowe mają wyższy o około 1,76 raza wskaźnik klikalności
  • Znalezienie się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania, zwiększa prawdopodobieństwo kliknięcia nawet 10 razy
  • Tylko około 0,63% użytkowników klika jakikolwiek wynik na drugiej stronie wyszukiwania
  • Średni wynik klikalności dla pierwszego miejsca w wyszukiwarce to 27,6%
  • Pierwsze trzy pozycje w wyszukiwarce łącznie zdobywają 54,4% wszystkich kliknięć
landing page

Wymagania dotyczące strony docelowej

Google jest najchętniej stosowaną wyszukiwarką internetową wśród użytkowników na całym świecie. Dlatego przygotowując swoją landing page na medycznej witrynie internetowej, warto skorzystać z ich wytycznych odnoście stron docelowych i tworzenia witryn na potrzeby reklam. A to dlatego, że prawdopodobnie ponad 90% ruchu na Twojej stronie, będzie pochodziło z Google. Przestrzegając tych zasad – nie tylko zyskasz szansę na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google, ale również przyciągniesz więcej pacjentów i zapewnisz im odpowiednie doświadczenia.

  1. Pamiętaj, aby zawrzeć na niej wszystkie kluczowe elementy takie jak nazwa usługi, opis usługi, cena i przycisk do kontaktu.
  2. Jeśli stosujesz na swojej stronie wyskakujące okienka np. czat z konsultantem – zadbaj, aby nie zasłaniało ono kluczowych elementów na stronie.
  3. Jeśli Twoja witryna jest przygotowana w kilku językach, zadbaj o to, aby każda strona docelowa, również była odpowiednio przetłumaczona.
  4. Zadbaj, aby Twoja strona docelowa była responsywna.
  5. Koniecznie sprawdź prędkość z jakąś otwiera się Twoja landing page np. przy pomocy narzędzia PageSpeed Insights.

Jakie cechy powinna mieć skuteczna strona docelowa?

Każda strona potraktowana jak landing page zwiększa szansę na pozyskanie pacjenta. Cały wysiłek włożony w marketing internetowy jest niekompletny, jeśli potencjalny pacjent trafi na stronę, która nie nosi cech strony docelowej.

Wyobraź sobie, że szukasz dentysty w Krakowie. Klikasz na pierwszy wynik wyszukiwania i wyświetla Ci się strona główna jakieś placówki medycznej. Z dużym prawdopodobieństwem od razu klikniesz „Wstecz” i wybierzesz kolejną pozycję w wyszukiwarce. To bardzo ważne, aby użytkownik od razu trafił na stronę, która odpowiada na jego potrzeby.

#1 Zachęcenie do podjęcia aktywności

Skuteczny landing page powinien przekazywać korzyści i w sposób przekonujący zachęcać do podjęcia konkretnej aktywności. Może to być:

  • motywowanie odbiorcy do zapisania się na wizytę,
  • przekierowanie do interesującego artykułu,
  • zapisanie się do newslettera w celu otrzymywania bieżących informacji i informacji o darmowych konsultacjach lub promocjach
  • formularz żądający oddzwonienia

Aktywność nie musi od razu wiązać się z ostateczną decyzją pacjenta o wizycie lub zabiegu. To także sposób na swobodne, ale skuteczne budowanie lojalności i zainteresowania.

call to action

#2 Zachowanie spójności i prostoty

Pamiętaj o tym, że strona docelowa powinna spełniać oczekiwania pacjenta, który kliknął w reklamę lub link do strony w wyszukiwarce. Placówki medyczne często próbują w jednym miejscu odpowiedzieć o wszystkich możliwościach, rozwiązaniach, zabiegach i metodach leczenia. Jeśli odbiorca poszukuje odpowiedzi na konkretne pytanie – po prostu mu jej udziel i zachęć do dalszego działania. Unikaj zbyt wielu rozpraszaczy bo pacjent, który wejdzie na stronę i od razu nie znajdzie tego, czego szukał, bardzo szybko ją opuści, a w efekcie – pewnie skorzysta z usług konkurencji.

#3 Optymalizacja pod kątem wyszukiwania

Landing page ma trafiać do pacjentów, ale żeby tak się stało musi także być skonstruowana z uwzględnieniem wizyt robotów wyszukiwarek internetowych. Stworzenie dobrej strony docelowej wiąże się z zachowaniem balansu pomiędzy kreatywnością a doświadczeniem SEO. W stworzeniu dobrych stron internetowych prawdopodobnie będzie Ci potrzebna profesjonalna pomoc. Agencja marketingowa, która zajmuje się marketingiem dla medycyny, dobrze zna wymagania dotyczące stron  docelowych. Dzięki naszej pomocy, Twoje działania w Internecie będą jeszcze skuteczniejsze.

#4 Unikatowy punkt sprzedaży

Skup się na tym, aby każda strona docelowa zawierała Unique Sellinng Point (USP) czyli unikatowy punkt sprzedaży. Cechę tę nazywa się również Propozycją Unikalnej Wartości (Unique Value Proposition) Twoja oferta nie powinna być szablonowa. Oczywiście – jesteś świetnym lekarzem, oczywiście podobnie jak Twoi koledzy leczysz nawet skomplikowane przypadki. Czasem unikalna wartość konsultacji lekarskiej leży zupełnie gdzie indziej. Przekonaj pacjenta czymś niestandardowym i naprawdę wyjątkowym. Czymś, co wyróżnia Cię spośród konkurencji. Może potrafisz zaoferować pacjentowi bezpłatny parking w centrum Warszawy lub Katowic? A może wykonujesz jakieś skomplikowane badania przy okazji i w cenie konsultacji? Pomyśl – Ty znasz swoje otoczenie biznesowe najlepiej.

Unikatowy punkt sprzedaży

#5 Unikanie szablonowości i nudy

Strony medyczne powinny cechować się powagą, czytelnością i klarownością. To nie oznacza, że Twoja landing page ma wyglądać jak wiele innych stron medycznych. Profesjonalne, ale kreatywne podejście zwiększa szansę na zatrzymanie odbiorcy na stronie nieco dłużej. Zastanów się jak ująć za serce swoich czytelników – na poziomie pierwszego kontaktu ze stroną rządzą emocje. Jeśli zaciekawisz użytkownika jesteś o krok bliżej do tego aby stał się Twoim pacjentem. Dostarczaj ciekawe dla Twojej grupy docelowej treści. To one w dużej mierze zdecydują, czy użytkownik zostanie Twoim pacjentem.

#6 Stosowanie motywatorów

Elitarność lub ograniczenie czasowe zmuszają użytkownika do aktywności. Jeśli co jakiś czas organizujesz darmowe konsultacje, mocno ogranicz je czasowo lub pod kątem liczby miejsc. Takie działania często zmuszają odbiorców do spontanicznej aktywności. Takie akcje stosuj od czasu do czasu i rób to z głową, aby nie stracić przy okazji na wiarygodności.

#7 Ułatwianie działania

Załóżmy, że Twoim celem jest rejestracja pacjenta na stronie, dzięki której będzie mógł otrzymywać informacje o ofertach premium. Nie utrudniaj pacjentowi rejestracji w serwisie. Po dotarciu do formularza, pacjent powinien mieć możliwość szybkiego pozostawienia niezbędnych informacji na swój temat. Podobnie jest z przekierowaniem do artykułu. Jeśli np. Twoim celem jest przekierowanie do artykułu i stosujesz przycisk „Idealnie białe zęby w 5 minut. Zobacz jak to działa”, to po kliknięciu, odbiorca powinien uzyskać dokładnie takie informacje jakie zapowiada tytuł. Każde utrudnienie, złe przekierowanie może spowodować, że potencjalny pacjent zniechęci się i opuści stronę. Staraj się unikać banałów i ogólników w przekierowaniach. Przyciski typu „Zobacz Więcej” nie są szczytem kreatywności i skuteczności w tworzeniu wezwania do działania.

#8 Dbałość o konstrukcję

Tytuł i nagłówek strony docelowej powinny być chwytliwe, jasne i  przyciągające uwagę. Treść powinna opierać się na przedstawieniu korzyści. Wizualnie landing page powinna przyciągać uwagę, ale nie odwracać uwagi od treści. Często prostota sprawdza się dużo lepiej niż krzykliwe kolory. Zwłaszcza jeśli to strona medyczna. Nie zapominaj o motywowaniu do aktywności i zamieszczaniu przycisków typu „call to action” lub linków przekierowujących. Warto także pamiętać, że w wyszukiwarkach najlepiej sprawdzją się tytuły, które mają od 40 do 60 znaków.

#9 Śledź, testuj, analizuj i… poprawiaj

Z pomocą narzędzi do analizy sprawdzaj jak działają Twoje strony docelowe i wprowadzaj modyfikacje. Najprostszym z nich jest Google Analytics. Jednak nie tylko w ten sposób możesz badać co robią użytkownicy na Twoich stronach. Wypróbuj narzędzia typu Hotjar, Mouseflow albo Lucky Orange. Dzięki nim możesz nawet obejrzeć filmy z podróży Twoich użytkowników i ew. zidentyfikować, gdzie mieli największy problem z wykonaniem konwersji.

Obserwując poszczególne landing page, będziesz wiedział co działa, które treści zachęcają do działania i co trzeba zmienić aby poprawić konwersję. Bez analizy i poprawek będziesz ciągle w tym samym miejscu.

#10 Zachowaj swoją estetykę

O tym punkcie należy pamiętać w kontekście całej medycznej strony internetowej. Tworząc landing page, koniecznie pamiętaj o identyfikacji wizualnej swojej firmy. Nie twórz podstron, które zupełnie nie pasują estetycznie do reszty strony. Pamiętaj, że strona docelowa to miejsce gdzie być może trafi Twój nowych pacjent. Pozwól mu zapoznać się z Twoim logo, kolorami i innymi charakterystycznymi elementami. Dzięki temu, następnym razem, bez problemu odnajdzie Cię w gąszczu innych reklam i placówek.

Czy każda Twoja podstrona to strona docelowa?

Każda podstrona Twojej witryny internetowej powinna nosić cechy strony docelowej –  landing page. Jest to pewnego rodzaju przygotowanie się na to, w którym miejscu Twojej witryny pacjent może znaleźć się w określonym czasie i gdzie jest możliwa konwersja. Zachęcenie odbiorcy do aktywności nie musi od razu wiązać się z podstawowym celem czyli sprzedażą usługi. To również przygotowywanie gruntu, prowokowanie do pozostawienia komentarza, może podzielenia się treścią na Facebooku itp. Skumulowane statystycznie działania wielu czynników pomogą zmotywować użytkowników do rozpoczęcia rozmowy z Tobą jako autorem, a stąd niedaleko do sprawdzenia możliwości wykonania zabiegu, lub choćby wizyty konsultacyjnej.

Źródła

Scroll to top