Wróć do BLOGA

Jak poprawić widoczność witryny medycznej poprzez linkowanie wewnętrzne?

linkowanie wewnętrzne

Chcesz, aby Twoja strona znajdowała się wysoko w wynikach wyszukiwania? Aby więcej pacjentów z niej korzystało? A może chcesz zmniejszyć współczynnik odrzuceń w swoich wynikach? A może po prostu chcesz zadbać, aby twoja medyczna witryna WWW była konkurencyjna i nadążała za dynamicznie rozwijającym się rynkiem online? Jeśli na choć jedno z tych pytań odpowiedziałeś TAK – koniecznie musisz dowiedzieć się czym jest linkowanie wewnętrzne i dlaczego musisz zaplanować logiczne pozycjonowanie wewnętrzne.

Co to jest pozycjonowanie wewnętrzne?

Każdej firmie zależy, aby znaleźć się jak najwyżej w organicznych wynikach wyszukiwania. Poprawę widoczności zapewniają nam nie tylko działania na zewnątrz (np. publikowanie w social mediach czy umieszczanie linków na stronach partnerskich), ale również te wewnątrz. Pozycjonowanie wewnętrzne polega na dostosowaniu i optymalizacji struktury, treści i elementów medycznej strony WWW.

Czym różni się pozycjonowanie wewnętrzne od linkowania wewnętrznego?

Linkowanie wewnętrzne skupia się na łączeniu różnych stron w ramach jednej witryny poprzez dodawanie linków np. w treści. Mówiąc najprościej – tworzymy w pewnym sensie nawigację, której zadaniem jej poprawa wrażenia i doświadczeń użytkowników (UX). Przy okazji linkowanie wewnętrzne wpływa także na długość przebywania pacjenta na Twojej witrynie. Dobrze przygotowane linkowanie wewnątrztekstów i kategorii sprawi, że użytkownik będzie wchodził coraz głębiej w strukturę Twojej strony.

Natomiast pozycjonowanie wewnętrzne koncentruje się na samej stronie WWW. W jego ramach organizujemy treści, ułatwiamy nawigację czy dbamy o logiczną strukturę.

Co zrobić, aby medyczna strona WWW była wyżej w wynikach wyszukiwania?

O tym w jaki sposób zadbać o SEO i pozycjonowanie na medycznej stronie WWW piszemy regularnie na naszym blogu. W ramach działań optymalizujących warto również zwrócić się w kierunku pozycjonowania wewnętrznego. Które ma istotny wpływ nie tylko na pozycję strony w Google, ale również na doświadczenia pacjenta, który odwiedza Twoją witrynę.

W 2023 roku zmieniły się zasady SERP, czyli algorytmu Googla. Aktualnie roboty dają nacisk właśnie na UX. Dlatego stworzenie dobrej struktury treści, wygodnej nawigacji i logicznej struktury jest jeszcze ważniejsze.

Co ma wpływ na pozycjonowanie wewnętrzne?

Pozycjonowanie wewnętrzne to gigantyczna cześć pozycjonowania witryny. Wymaga ono nie tylko znajomości usług firmy, ale również potencjalnej grupy odbiorców, algorytmów Googla oraz wiedzy SEO. Dlatego przygotowanie witryny, która będzie dobrze zoptymalizowana, jest naprawdę trudne! Jednak zdecydowanie warto, bo odwdzięcza się to wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania. Jak również zadowoleniem pacjentów, którzy są w stanie szybko i łatwo korzystać z Twojej medycznej strony WWW.

  • Wpływ struktury witryny na pozycjonowanie wewnętrzne jest kluczowy. Poprawnie zaprojektowana i zorganizowana struktura nie tylko ułatwia użytkownikom nawigację po stronie. Również pomaga wyszukiwarkom zrozumieć tematykę i hierarchię treści, co przekłada się na lepsze wyniki w rankingach wyszukiwania.
  • Hierarchia stron, kategorii i podstron również odgrywa istotną rolę w pozycjonowaniu wewnętrznym. Jasno określona struktura, gdzie strony nadrzędne są logicznie powiązane z tematycznie zbliżonymi podstronami, umożliwia wyszukiwarkom lepsze zrozumienie kontekstu danej witryny. Przykładowo, strona główna placówki medycznej może być połączona ze specjalizacjami, które z kolei zawierają podstrony skupiające się na konkretnych usługach.
  • Budowanie spójnych tematycznie klastrów treści, czyli tworzenie grup zawierających powiązane tematycznie strony. Takie działanie pozwala na lepsze zrozumienie kontekstu danej witryny przez roboty Google i nie tylko. To z kolei przyczynia się do wyższej pozycji witryny w wynikach wyszukiwania dla określonych fraz kluczowych.

Aby ułatwić indeksację przez roboty wyszukiwarek, zaleca się staranne wykonanie pozycjonowania wewnętrznego, czyli uporządkowanie struktury. Należy zadbać o klarowną hierarchię stron, unikając zbyt głębokich poziomów, co może utrudniać wyszukiwarkom dotarcie do konkretnych treści. Ważne jest również stosowanie czytelnych adresów URL oraz optymalizacja kodu strony, aby zminimalizować czas ładowania i ułatwić indeksację zawartości przez roboty wyszukiwarek. Wreszcie, regularna aktualizacja i monitorowanie struktury witryny są kluczowe dla utrzymania jej efektywności w kontekście pozycjonowania wewnętrznego.

pozycjonowanie wewnętrzne

Rola linkowania wewnętrznego dla witryny medycznej

Linkowanie wewnętrzne jest kluczowym elementem strategii dla witryn medycznych. Pozwala nie tylko na poprawę nawigacji czy optymalizację SEO, ale również na edukację użytkowników oraz promocję usług i produktów. Ważne jest jednak, aby stosować linkowanie wewnętrzne z umiarem i w sposób naturalny. Stosując tę taktykę musimy myśleć o użytkownikach oraz działać zgodnie z zasadami etyki medycznej i przepisami dotyczącymi reklamy oraz promocji w branży medycznej.

Na co zwrócić uwagę tworząc linkowanie wewnętrzne?

  1. Miejsce – linkowanie wewnętrzne powinny znajdować się głównie w treści, menu, a także w stopce strony.
  2. Reguła 3 kliknięć – zadbaj, aby wszystkie podstrony w mapie Twojej witryny były dostępne dla Twojego pacjenta po przejściu maksymalnie 3 podstron (3 kliknięć w np. przyciski).
  3. Sieroty – czyli podstrony, do których nie prowadzi żadne linkowanie. Takie strony są ciężkie do zaindeksowania, jednak pisaliśmy już o tym jak dodać stronę do Google.
  4. Ilość linków – tutaj nie ma zasady, a ilość linków wewnętrznych w jednym tekście zależy od wielu czynników. Można jednak przyjąć, że jeśli tekst ma około 2000 słów, czyli jakieś 14 000 znaków ze spacjami to 3-5 linków będzie wystarczająca.
  5. Silosy – w branży medycznej to zwykle kategorie np. specjalizacje dostępne w ramach jednej placówki medycznej. To pod nimi znajduje się jakaś charakterystyczna grupa treści np. opisów dostępnych usług.
  6. Bradcrumbs– nawigacja na stronie jest niezwykle ważna. Nie tylko z punktu widzenia linkowania wewnętrznego, ale również User Experience. Dlatego warto zadbać o tzw. nawigację okruszkową.

Wykorzystanie słów kluczowych w treściach

Dbając o prawidłowe linkowanie wewnętrzne należy również rozumieć i znać zasady słów kluczowych. Jest to niezwykle ważne, ponieważ to właśnie one powinny zawierać hiperłącze z odnośnikiem do innej podstrony. Przygotowując taki link wewnętrzny, należy także pamiętać np. o anchorach czy altach (które są ważne nie tylko z punktu widzenia SEO, ale także WCAG).

Jeśli nie wiesz w jaki sposób się za to zabrać, a chcesz aby Twoja medyczna strona WWW była rynkowa – skontaktuj się z nami. Zespół Medycznego Marketingu współpracuje z firmami z branży medycznej od lat. Doskonale znamy wyzwania, zagrożenia i mamy swoje metody, aby strony lekarzy i placówek medycznych wyróżniały się na tle konkurencji i w wynikach wyszukiwania.

Jak zbudować prawidłowe linkowanie wewnętrzne na medycznej stronie WWW?

W teorii stworzenie struktury linkowania wewnętrznego jest dość proste. Zaczynamy od strony głównej, która kolejno prowadzi nas na główne kategorie usług. Na samym końcu struktury powinny znaleźć podstrony najbardziej szczegółowe.

linkowanie wewnętrzne

Zalety linkowania wewnętrznego dla medycznej strony WWW

Czy tego chcemy czy nie – linkowanie wewnętrzne jest ważną częścią pozycjonowania witryny, które z kolei przyczynia się do pozycji w wynikach wyszukiwania. Dlatego zaopiekowanie się tym tematem jest tak ważne. Pomaga ono tworzyć właściwą strukturę witryny, która jest wygodna dla użytkownika i korzysta dla robotów Googla. Dba o łatwą nawigację i zmniejsza współczynnik odrzuceń.

Odpowiednio wykonanie pozycjonowanie wewnętrzne i linkowanie wewnętrzne będzie miało również wpływ na ilość dokonanych na stronie konwersji np. wysłania formularzy czy wykonanych telefonów. Mają one ogromne znaczenie dla SEO oraz wspomagają walkę z kanibalizacją słów kluczowych.

Źle zaplanowana struktura linkowania wewnętrznego będzie miała również wpływ na problemy z indeksowaniem stron. Na pewno zauważysz to w raportach Google Search Console. O ile w przypadku małych witryn medycznych, będziesz w stanie wyklikać wybrane podstrony ręcznie i przesłać je do zaindeksowania. Tak w przypadku dużych portali, jest to fizycznie niemożliwe. Dlatego tak ważne jest, aby ułatwić robotom Googla poruszanie się po stronie WWW.

Jak mierzyć efektywność działań związanych z pozycjonowaniem i linkowaniem wewnętrznym

Teraz już wiesz dlaczego warto i jak zastosować zarówno pozycjonowanie, jak i linkowanie wewnętrzne. Po zastosowaniu się do wszystkich wskazówek na pewno chcesz … sprawdzić jakie efekty przyniosły Twoje działania! Spokojnie, sprawdzenie linkowania wewnętrznego jest możliwe przy pomocy popularnych narzędzi analitycznych.

  • Jeśli Twoja strona WWW znajduje się na WordPressie możesz skorzystać z wtyczki Broken Link Checkcer lub przynajmniej YOAS.
  • W innym przypadku warto zainwestować w ScreamingFrog, Sitebulb czy Visual SEO Studio.

Analiza pozycjonowania wewnętrznego jest nieco bardziej skomplikowana. Wiele działań wiąże się tutaj z intuicją i wygodą. Zwyczajny program niestety nie jest użytkownikiem. Istnieją jednak takie narzędzia jak Page Speed Insights, które chociaż częściowo sprawdzają stan Twojej witryny. Często dobrze podpowiadają czym zająć się dalej!

Mamy nadzieję, że przekonaliśmy Cię, że inwestycja w linkowanie wewnętrzne jest warta zachodu. Rynek online i algorytmy robotów wyszukiwarek zmieniają się bardzo dynamicznie. Właściwie co chwilę specjaliści od SEO znajdują nowe sposoby na to, aby strony wyróżniały się w swojej branży. Dlatego warto zlecić pozycjonowanie medycznej strony WWW profesjonalnej agencji marketingowej. Skontaktuj się z zespołem Medycznego Marketingu. Dowiemy się czego potrzebujesz i wspólnie wyznaczymy cele.

Scroll to top