Nadszedł ten moment – klikasz publikuj i Twoja medyczna strona WWW właśnie pojawiła się w Sieci. Wszystko jest idealne. Szablon zgodny z identyfikacją wizualną firmy, możliwość umawiania wizyt lekarskich online, a nawet blog z poradami pisanymi przez specjalistów. Publikujesz link do nowej witryny na social mediach i zapraszasz do odwiedzin na wizytówce Google. Jednak nadal coś jest nie tak. Wpisujesz nazwę strony w Google, przeglądasz kilka pierwszych stron i okazuje się, że Twoja medyczna strona internetowa nie wyświetla się w wyszukiwarce! Jak dodać stronę do Google? Jest kilka skutecznych sposobów, które sprawią, że Twoja witryna szybko stanie się łatwo dostępna dla Twoich pacjentów!
Jak dodać stronę medyczną do Google?
Raczej nikt nie wątpi w fakt, że dostępność strony WWW w wynikach wyszukiwania Google jest niezwykle ważne. Firma Google to lider na rynku i póki co nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić. 68% wszystkich doświadczeń użytkowników zaczyna się od wyszukiwarki, a średnio 53,3% ruchu na stronach pochodzi z bezpłatnych (czyli organicznych) wyników wyszukiwania. Właśnie dlatego dodanie strony do Google jest tak ważne. Istnieje na to kilka skutecznych sposobów.
Jak dodać stronę do Google?
- Weryfikacja braku blokad dla robota Google.
- Pingowanie mapy witryny.
- Google Search Console i zgłaszanie pojedynczej strony.
- Google Search Console i zgłaszanie mapy witryny.
- Odwiedziny robota Google na stronie.
Czy Twoja witryna WWW jest blokowana przed robotem Googla?
Zanim zaczniesz zgłaszanie swojej medycznej strony WWW do zaindeksowania w Google, warto zorientować się czy jest ona widoczna przez robota. Jak to sprawdzić? Musisz upewnić się, że strona nie została zablokowana przed indeksacją:
- w pliku robots.txt nie ma komendy blokującej indeksowanie całej witryny przez Googleboty
- User-agent: *
Disallow: /
- User-agent: Googlebot
Disallow:
- User-agent: *
- meta tag robots nie zawiera atrybutu noindeks.
Niektóre strony jak np. regulamin czy politykę prywatności, specjalnie blokujemy tagami. Dzięki temu unikamy duplikacji treści lub unikamy wyszukiwania ich bezpośrednio w wyszukiwarce. Dlatego warto zacząć od tego kroku, aby dodać stronę do Google.
Pingowanie mapy witryny
Nasi klienci często pytają nas jak dodać stronę do Google. Szczególnie na samym początku, kiedy strona dopiero co została opublikowana. Jeśli klient nie chce lub nie ma budżetu na dłuższą współpracę, która zawiera obsługę podstawowych narzędzi Google – polecamy zwykle pingowanie mapy strony. Aby dodać stronę do Google w ten sposób należy znać adres swojej mapy witryny i dodać go w poniższy adres:
Następnie wklejamy zapytanie w pasek adresu i otrzymujemy odpowiedź, że nasza mapa witryny została przesłana do listy map witryn do przemierzenia.
Google Search Console i zgłaszanie pojedynczej strony
Niezmiennie najskuteczniejszym sposobem na dodanie strony do Google jest zarejestrowanie jej w Google Search Console. Aby zrobić to prawidłowo musisz:
- dodać rekord TXT lub CNAME do konfiguracji DNS domeny;
- dodać kod do nagłówka lub stopki strony;
- skonfigurować dostęp przez np. Google Analytics.
Kiedy prawidłowo skonfigurujesz swoją stronę, otrzymasz informację, że dane pojawią się w narzędziu w ciągu najbliższych godzin. Zwykle trwa to jeden dzień, ale może trwać też dłużej. Kiedy kolejnego dnia wejdziesz do GSC powinieneś zobaczyć już wstępne statystki dotyczące swojej domeny. Jak dodać stronę do Google? Wystarczy wpisać interesujący link w wyszukiwarkę, a następnie wybrać przycisk „Poproś o zindeksowanie”. Takich próśb możesz wysłać maksymalnie 10 dziennie.
Innym sposobem jest wybranie z bocznego menu zakładki „Strony” i sprawdzenie w raporcie, które strony nie są zindeksowane. Kliknij na wybrany powód, a pojawi się lista wszystkich stron, które nie są widoczne w Google. Klikając na dany link również trafisz na stronę z przyciskiem „Poproś o zindeksowanie”.
Indeksowanie strony trwa chwilę, ale jest skuteczne. Przydaje się szczególnie w momencie kiedy np. dodałeś nowy wpis na medycznego bloga i chcesz, aby szybko znalazł się w wynikach wyszukiwania. Sposób ten jednak jest mało skuteczny jeśli dodajesz dziesiątki lub setki podstron i musiałbyś przeklinać się przez nie wszystkie ręcznie.
Google Search Console i zgłaszanie mapy witryny
Naszym zdaniem najlepszą odpowiedzią na pytanie „Jak dodać stronę do Google” jest przesłanie mapy strony do Google Search Console. Mapa witryny to specjalny plik XML, który zawiera wszystkie podstrony Twojej medycznej strony WWW.
Jak wygenerować mapę witryny?
Mapy witryny różnią się od siebie, jednak wszystkie znajdują się w jednym pliku sitemap_index.xml. Dlatego jeśli chcesz wygenerować swoją mapę witryny, wystarczy, że wejdziesz na analogiczną stronę:
Jak dodać stronę do Google Search Console?
Skoro masz już linki do map znajdujących się na swojej stronie, musisz wrócić do narzędzia Google Search Console. W lewym menu wybierz „Mapy witryny” i po klei dodaj je w specjalnym okienku, a następnie przyciśnij „Prześlij”. Jeśli Google doda mapę, to wyświetli się zielony komunikat „Sukces”, a przy najbliższej okazji zacznie indeksować wszystkie adresy, które zawiera. Tę czynność musisz wykonać tylko raz, ponieważ Google samo będzie wracać do przesłanych przez Ciebie map.
Nowe podstrony nie będą widoczne od razu po wyświetleniu się komunikatu „Sukces”. Mimo to i tak musisz poczekać, aż Google przeskanuje Twoją stronę.
Dlaczego dodanie strony do Google Search Console jest tak ważne?
Możesz mieć najlepszą stronę na rynku z szablonem skrojonym pod SEO i pozycjonowanie. Mimo to, robot Googla może przez bardzo długi czas nie zajrzeć na wszystkie jej podstrony. Dlatego tak ważne jest, aby trzymać rękę na pulsie. Dodanie strony do Google w sposób ręczny, jest skuteczną metodą, która daje Ci 100% pewności, że dany link na pewno zostanie przeskanowany.
Im szybciej robot przeskanuje Twoją stronę, tym szybciej trafi ona do wyszukiwarki. Dzięki temu prędzej będzie miała szansę trafić na jedną z pierwszych pozycji w wyszukiwaniu. Chyba nikt już nie wątpi w to, że znalezienie się na 1 miejscu w wynikach wyszukiwania jest niezwykle ważne.
Odwiedziny robota Google na stronie
Niezależnie od Twoich działań, Google w końcu sam trafi na Twoją medyczną stronę WWW. Co prawda nie polecamy czekania, jako metody na dodanie strony do Google, jednak ta metoda również działa. Roboty Googla nie mają urlopu i bezustannie skanują wszystkie witryny. W końcu trafią również na Twoją i dodają ją do wyszukiwarki. Niestety nigdy nie wiesz kiedy to nastąpi. Sama walka o pozycję w wyszukiwarce jest skomplikowana i trwa bardzo długo. Dlatego dodanie strony do Google ręcznie, zawsze nieco przyspiesza ten proces.
To kiedy strona zostanie dodana do Google zależy od wielu czynników. Duży wpływ ma na to oczywiście popularność. Im strona ma więcej odwiedzin, tym robot częściej ją skanuje.
Jak dodać stronę medyczna do Google?
Dodanie strony do Google i dopilnowanie, aby wszystkie podstrony były prawidłowo zaindeksowane to niezwykle ważne zadanie. Koniecznie trzeba tego dopilnować, nie tylko w momencie uruchomienia nowej medycznej strony WWW. Prawidłowe połączenie strony z Google Search Console, daje nam również potężne narzędzie, z którego możemy na bieżąco korzystać.
Cieszymy się, że na rynku rośnie świadomość jak ważny jest marketing dla lekarzy. Dlatego jeśli masz jakieś wątpliwości dotyczące SEO i pozycjonowania medycznych stron WWW – napisz do nas. Zajmujemy się marketingiem dla medycyny od lat i chętnie odpowiemy na każde pytanie.