Lekarzu, nie bój się pokazać ludzkiej twarzy

Kompetencje dobrego lekarza specjalisty nie ograniczają się wyłącznie do tzw. wiedzy twardej, czyli umiejętności rozpoznania i wyleczenia choroby lub fizycznego „naprawienia” ciała. Choć futuryści prognozują, że sztuczna inteligencja zastąpi kiedyś lekarzy z krwi i kości – na razie jednak, jeszcze jako pacjenci mamy do czynienia z normalnymi ludźmi i ludzkich cech też zwykle oczekujemy. Lekarz…

POEM to nie tylko wiersz, drogi Lekarzu

Internet to dzisiaj nie tylko największe źródło informacji, ale również jedno z najbardziej efektywnych narzędzi do pozyskiwania klientów. Łatwość w dotarciu do różnego rodzaju informacji, jak również opinii i odpowiedniego przyswajania reklam powoduje, że marketing cyfrowy stał się najlepszym medium dotyczącym reklamy. W wypadku marketingu medycznego, można powiedzieć, że Internet staje się dzisiaj pośrednikiem pomiędzy…

Poznaj najlepsze strony medyczne dla pacjentów

Jeśli zamierzasz wprowadzić na swojej stronie blog medyczny, powinieneś w pierwszej kolejności poznać ten rynek, zobaczyć, które strony cieszą się największą popularnością pacjentów i zastanowić się, co ich przekona, aby czytali właśnie Ciebie. Nie będziemy tutaj opowiadać o stronach skupionych na zdobywaniu ruchu organicznego z wyszukiwarki pod pretekstem katalogowania usług medycznych, bowiem ich działania bazują…

Jak prowadzić komunikację z pacjentem jako centrum medyczne?

Mały gabinet czy duża klinika – w każdym przypadku niezwykle istotna jest komunikacja z pacjentem. Większe centra medyczne z pewnością mają bardziej skomplikowane zadanie, bo trudniej o intymną atmosferę od samego początku. Poprawna komunikacja z pacjentem zależy tu od wielu czynników, które działając razem dają szansę na sukces. Jakie działania powinno prowadzić centrum medyczne, chcąc…

Skąd pacjentki mają wiedzieć, że jesteś dobrym ginekologiem?

Ginekologia to bardzo specyficzna dziedzina medycyny. Wymaga od lekarza nie tylko kompetencji i wiedzy, ale także wyjątkowego podejścia, kultury osobistej i utrzymania wręcz wzorowej relacji: lekarz-pacjentka.  Wieść o dobrym ginekologu – specjaliście najczęściej szybko się niesie. Dobra opinia to podstawa sukcesu gabinetu ginekologicznego.  Jednocześnie negatywne opinie mogą bardzo szybko pozbawić lekarza obecnych i potencjalnie przyszłych…

Jak promują się niepubliczne przychodnie w Katowicach?

Katowice to centrum dużej aglomeracji. Znajduje się tu sporo placówek medycznych i gabinetów. Jak w każdym większym skupisku ludzi, pacjenci w celu zdobycia informacji eksplorują najpierw internet. Wyszukiwane dane nie dotyczą wyłącznie podstawowych danych takich jak telefon kontaktowy czy adres, ale także opinii o samej placówce lub lekarzach tam przyjmujących. Jak na tym polu radzą…

Prowadź bloga i zdobywaj nowych pacjentów

Czym jest blog nie trzeba nikomu tłumaczyć. Biorąc pod uwagę najnowsze trendy marketingowe oparte na tworzeniu i publikowaniu wysokiej jakości treści jest to miejsce wręcz idealne do tego, aby robić to regularnie – najlepiej co kilka dni. Zalet bloga na stronie jest wiele. To narzędzie do komunikacji, marketingu ale też do edukowania pacjentów w wielu…

10 sposobów jak nie zmarnować pieniędzy na marketing gabinetu lekarskiego

„Połowa pieniędzy, które wydaję na reklamę jest chybioną inwestycją. Problem polega na tym, że nie wiem która to połowa”. To jeden z najsłynniejszych biznesowych cytatów, wypowiedzianych przez Johna Wanamakera, uważanego za pioniera marketingu. Roztropne gospodarowanie pieniędzmi przeznaczonymi na marketing i budowę wizerunku nie jest sprawą łatwą. Dla początkującego lekarza, który samodzielnie zechce zajmować się marketingiem…

Co zrobić, aby Twoja strona WWW przyciągała nowych pacjentów

Pozyskiwanie nowych pacjentów za pośrednictwem strony internetowej, wymaga nieustannych działań. Z biznesowego punktu widzenia ważne są te, które będą sprzyjały przede wszystkim zwiększaniu ilości użytkowników, do których uda Ci się dotrzeć. Internet stwarza szeroką gamę możliwości, które możesz skutecznie wykorzystać. Umiejętne prowadzenie właściwego i zaawansowanego zarządzania marketingowego zagwarantuje Ci szereg korzyści. Przyjrzyjmy się najważniejszym narzędziom…

Pacjenci odeszli? Niektórych możesz odzyskać!

Wszyscy uczymy się na błędach, a w każdym razie  powinniśmy się uczyć. Pewnego dnia zaglądasz w listę umówionych wizyt – wydaje Ci się, że miesiąc temu przychodziło więcej osób. Coś tu nie gra. Faktycznie ubyło. Pacjenci stają się nielojalni bez powodu? Niezupełnie. W twoim gabinecie prawdopodobnie coś szwankuje i jeśli nie naprawisz tego szybko, nie…