Sieć reklam w Google dociera do ponad 90% wszystkich użytkowników Internetu. Zapewniamy Cię, że w tych 90% jest wielu Twoich potencjalnych pacjentów. Dlaczego więc nie zagarnąć dla siebie części tego „tortu”? Promowanie gabinetu w Google Ads to niewątpliwie skuteczna strategia. Wymaga jednak wiedzy i regularnego analizowania wyników. Dynamiczne zmiany i rozwój tego systemu reklamowego sprawia, że reklama w Google Ads staje się coraz skuteczniejsza. Jednocześnie trudniejsza do opanowania.
Czy promowanie gabinetu w Google Ads jest legalne?
Zgodnie z Ustawą z 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (Dz. U. nr 112, poz. 654 z późn. zm.) podmioty, które wykonują w Polsce działalność leczniczą, mogą podawać do wiadomości publicznej informacje o zakresie i typach swoich działań leczniczych. Jednak treść i forma nie mogą mieć cech reklam. Dodatkowo Kodeks Etyki Lekarskiej w artykule 63 wskazuje na to, że lekarz zdobywa opinię poprzez praktykę i nie może wykorzystywać swojego imienia i nazwiska do reklam komercyjnych.
Warto jednak nadmienić, że reklama ma pewne cechy. Zatem reklama w Google Ads jest legalna dla lekarzy i placówek medycznych, jeśli nie nosi znamion reklamy. Nie możesz w niej wskazywać, że jesteś najlepszym lekarzem w mieście Reda. Nawet jeśli byłbyś jednym lekarzem w mieście Reda. Możesz natomiast poinformować o godzinach otwarcia i adresie gdzie świadczone są Twoje usługi medyczne.
Promowanie gabinetu w Google Ads jest skuteczne, ale nie należy do najłatwiejszych. Dlatego mimo wszystko, warto zaufać profesjonalnej agencji medycznej. Najlepiej takiej, która specjalizuje się w marketingu dla medycyny. Skontaktuj się z naszym zespołem jeśli chcesz poznać nasze sposoby na skuteczną reklamę internetową dla lekarzy.
Jak reklamować placówkę medyczną lub gabinet lekarski w Google Ads?
Reklama w Google Ads to potężne narzędzie marketingowe, które pozwala nie tylko na zwiększenie ruchu na stronie, ale również realne zwiększenie liczby pacjentów. Zanim jednak założyć konto i poświęcisz czas na zaplanowanie swojej kampanii musisz wiedzieć jak to zrobić. To wszystko dlatego, że przepisy prawne w Polsce dotyczące branży medycznej są bardzo rygorystyczne. Krąży nawet mit, że lekarze się nie reklamują. To jednak nie prawda. Marketing dla lekarzy jest legalny, jednak trzeba wiedzieć jak prawidłowo sformułować reklamę i być na bieżąco z dynamicznie zmieniającym się prawem.
- Promocja gabinetu – tego rodzaju reklama w Google Ads nie skupia się na sprzedaży konkretnych usług, lecz na prezentacji oferty, kompetencji oraz zaufania. Pozwala monitorować liczbę odwiedzin strony, połączeń telefonicznych z reklam oraz kontaktów poprzez formularz. Te dane są kluczowe do oceny skuteczności kampanii i dostosowania jej do potrzeb potencjalnych pacjentów.
- Promocja usług – reklamowanie konkretnej usługi w Google Ads wymaga stworzenia dedykowanej kampanii, szczególnie jeśli chodzi o nowy zabieg w ofercie lub ten, na który dotąd brakowało zainteresowania. W takich sytuacjach kluczowe jest opracowanie strony docelowej. Efektywność takiej kampanii ocenia się na podstawie liczby wypełnionych formularzy kontaktowych, wejść na stronę i konwersji. Po kilku miesiącach intensywnej promocji, zazwyczaj zauważa się wzrost zainteresowania danym zabiegiem, często z pośrednictwem rekomendacji lub inicjatywy pacjentów.
Promowanie gabinetu w Google Ads – rodzaje reklam
Narzędzie jakim jest Google Ads oferuje szereg możliwości. Dlatego promowanie gabinetu w Google Ads może przynieść szybkie i widoczne efekty. Najpopularniejsze kampanie to:
- Reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania – ta kampania sprawdzi się w przypadku, kiedy chcesz zwiększyć ilość konwersji na swojej stronie WWW, związane z konkretnymi usługami. Kampania tekstowa pozwala wybrać określone słowa kluczowe, na które będzie się wyświetlać wyłącznie użytkownikom, którzy aktywnie szukają takich usług.
- Reklamy graficzne w witrynach – pozwalają na wyświetlanie banerów z grafikami na stronach i aplikacjach, które należą do Google lub z nimi współpracują. Kampanie w sieci reklamowej to okazja na zwiększenie zasięgu i np. wypromowanie jakiegoś eventu, akcji lub całej placówki. Tworząc materiał graficzny musisz pamiętać, że lekarze nie mogą reklamować bezpośrednio swoich usług. Dodatkowo narzędzie odrzuci grafiki z wizualizacją tzw. przed i po.
- Kampanie wideo na YouTube – to świetna okazja na zwiększenie świadomości marki. Otwarłeś placówkę medyczną w nowym miejscu? Nagraj film, na którym ją przedstawisz i reklama w Google Ads na platformie YouTube sprawdzi się tutaj idealnie. Ten typ kampanii na wiele opcji celów do wyboru np. nastawionych na konwersje, zasięg czy ilość obejrzeń. Zastanów się dobrze, który cel najlepiej zrealizuje Twoją strategię.
- Reklama lokalna na Mapach Google – to świetna okazja, aby wyróżnić swoją placówkę medyczną na mapach Google, z których korzystają tysiące osób w Twojej okolicy. Niezbędna jednak będzie tutaj poprawnie skonfigurowana wizytówka Google.
Moja kampania w Google Ads NIE DZIAŁA i co dalej?
Klienci często się do nas zgłaszają, nie dlatego, że nie posiadają wiedzy jak uruchomić odrzuconą reklamę w Google Ads. Tylko dlatego, że ich kampanie notorycznie są blokowane przez system. Odrzucona reklama nie tylko się nie wyświetla, ale również obniża ogólną ocenę całego konta. Dlatego warto poświęcić swój czas, aby promowanie gabinetu w Google Ads było możliwie najskuteczniejsze. Powodów dlaczego kampania w Google Ads została odrzucona może być naprawdę wiele!
- Znaki towarowe – czy wiesz, że firmy mogą zastrzec swoją nazwę w Google? Przez to jeśli użyjesz jej w swojej reklamie – automatycznie zostanie ona odrzucona. Wyjścia z tej sytuacji są dwa: albo masz możliwość skontaktowania się z firmą i poproszenia jej, aby ta wypełniła formularz i pozwoliła na reklamę z wykorzystaniem swojej nazwy na Twoim koncie. Albo taka modyfikacja treści reklam, aby nie stosować tej nazwy wcale.
- Zakazane słowa kluczowe – Google Ads ma swoją listę tzw. zakazanych słów kluczowych. Niestety nikt z reklamodawców nie ma do niej dostępu. To doświadczenie w tworzeniu reklam w Google Ads pozwala na stworzenie własnej listy lub intuicyjne wybieranie tych słów, które z większym prawdopodobieństwem zostaną zaakceptowane.
- Frazy kluczowe na stronie WWW – zmieniłeś już wszystkie słowa kluczowe w reklamie, a ona nadal jest odrzucana? A czy wiesz, że robot skanuje również link do strony docelowej, do której ta reklama prowadzi? Często stworzenie skutecznej reklamy w Google Ads wymaga od nas w pierwszej kolejności przygotowania specjalnej landing page na witrynie. Takiej, która również będzie spełniała rygorystyczne wymogi.
Powodów odrzuceń kampanii w Google Ads może być naprawdę wiele. Zazwyczaj jednak w zakładce „Kampanie” otrzymasz krótką informację zwrotną, czego może dotyczyć problem. Dokładnie się mu przyjrzyj i postaraj się zmodyfikować przygotowaną reklamę w Google Ads.
Sposobów na promowanie gabinetu w Google Ads również jest wiele. Trzeba jednak posiadać odpowiednią wiedzę, którą zdobywa się wraz z doświadczeniem. Zespół Medycznego Marketingu ma za sobą setki uruchomianych reklam w Google Ads dla branży medycznej. Dlatego zazwyczaj dokładnie wiemy co robić, aby kampanie naszych klientów nie tylko zostały zaakceptowane, ale również przynosiły świetne rezultaty. Nie wierzysz? Skontaktuj się z nami i pozwól nam spróbować uruchomić Twoją odrzuconą reklamę w Google Ads!
Reklama w Google Ads – od czego zacząć?
Ustal cel
Każde działanie marketingowe musi mieć ustalony z góry cel. Musisz wiedzieć co chcesz uzyskać wydając pieniądze na reklamę online czy marketing tradycyjny. Wydawanie budżetu bez jasno określonego celu nie ma sensu. Nie tylko przepalisz w ten sposób swój budżet. Nie będziesz nawet mógł zweryfikować skuteczności swoich działań. Bo w końcu nie będziesz wiedział czy przyniosły one zamierzony przez Ciebie rezultat. Dlatego promowanie gabinetu w Google Ads rozpocznij od ustalenia sobie celu swoich działań.
Zaplanuj strategię marketingową
Sam cel to jednak nie wszystko. Reklama w Google Ads może przynieść świetne wyniki. Ważne, aby ustalić strategię co z nimi dalej zrobimy. Załóżmy, że w odpowiedzi na reklamę skontaktował się z Tobą potencjalny pacjent. Czy wiesz co zrobić dalej? Co mu zaproponować? Jakie działania reklamowe wprowadzać po sobie? Czy będą one konsekwencją kalendarza marketingowego czy wprowadzania nowych usług?
Stwórz konto Google Ads
Uruchom konto w usłudze Google Ads. Niezbędny będzie Ci do tego mail na Gmailu. Polecamy od razu utworzyć taki, który będzie przypięty również do innych usług Googla. Równocześnie z uruchomieniem konta reklamowego, warto także uruchomić Google Analytics i Search Console. Pamiętaj, aby połączyć je między sobą, aby płynnie przekazywały sobie informacje.
Dodatkowo każde z tych narzędzi wymaga powiązania z Twoją medyczną stroną WWW. Możesz to zrobić np. wklejając odpowiedni kod w nagłówek strony lub przy pomocy wcześniej osadzonego Google Tag Menagera.
Uruchom kampanię Google Ads
Możesz to zrobić sam. Najlepiej jednak wcześniej skorzystaj z wielu bezpłatnych poradników online lub zapisz się na profesjonalne szkolenie. Pamiętaj, aby na bieżąco monitować kampanie i wprowadzać w niej modyfikacje na konkretnych poziomach.
Możesz też zlecić jej przygotowanie agencji marketingowej. To opcja, która pozwoli Ci zaoszczędzić sporo czasu i na pewno nie przepali Twojego budżetu. Opierając się o doświadczenie specjalistów, którzy takie kampanie tworzą codziennie – masz pewność, że Twoja reklama w Google Ads wyświetli się w taki sposób jaki powinna. Nie będzie zawierać błędów, a jej kierowanie będzie na bieżąco weryfikowane.
Analizuj i wyciągaj wnioski
To punkt, o którym często zapominają nasi klienci. Każda reklama w Google Ads, jeśli została prawidłowo przygotowana – wymaga analizy. Pamiętaj, że przez kilka pierwszych dni, kampania będzie przechodziła przez fazę testów – nauki. Staraj się wtedy nic w niej nie zmieniać. Każda zmiana spowoduje, że kampania ponownie przejdzie do fazy testów i może nigdy nie zacząć przynosić dobrych efektów.
Po zakończeniu promowania gabinetu w Google Ads – stwórz Excel, w którym wypiszesz wszystkie wyniki. Zaznaczysz czy założony cel został osiągnięty. Dodaj swoje komentarze – może w trakcie trwania kampanii pojawiły się jakieś sugestie, błędy, pytania? Zanotuj je, aby następnym razem nie powielać tych samych błędów.
Jeśli korzystasz z usług agencji marketingowej, również poproś o takie podsumowanie. A w razie jakichkolwiek wątpliwości – pytaj!
Czy warto promować gabinet lekarski w Google Ads?
- Google posiada 83% rynku jako platforma reklamowa PPC
- 65% wyszukiwań w Google skutkuje kliknięciem reklamy
- Ruch z reklam w Google Ads jest 50% skuteczniejszy niż ruch organiczny
- 75% użytkowników uważa, że płatne reklamy pomagają w znalezieniu treści, których szukają
- Sieć reklam w Google Ads dociera do ponad 90% wszystkich użytkowników Internetu
- Aż 68% użytkowników nawet nie rozpoznaje, że link w który klikają to płatna reklama
- Google Ads dominuje w reklamie mobilnej – generuje 95% wszystkich kliknięć w reklamy na telefonach komórkowych
Dodatkowo Instapager przeprowadziło badanie, w którym zapytało 1440 marketerów o ich opinię na temat narzędzi reklamowych. Według nich Google Ads i Facebook Ads to ich dwa ulubione systemy reklamowe, które jednocześnie generują największy ROAST, czyli zwrot z inwestycji.
Reklama gabinetu lekarskiego i placówki medycznej w Google Ads
Reklama w Google Ads to niezwykle skuteczne narzędzie marketingowe dla placówek medycznych i gabinetów lekarskich. Pomaga nie tylko zwiększyć ruch na stronie, ale również pozyskać nowych pacjentów. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie przepisów prawnych dotyczących reklamy medycznej w Polsce oraz skuteczne wykorzystanie różnych rodzajów kampanii oferowanych przez Google Ads.
Bez wątpienia warto inwestować w promocję swojej placówki na tej platformie. Zwłaszcza biorąc pod uwagę jej powszechność i skuteczność. Warto jednak pamiętać o konieczności analizy wyników i dostosowywania kampanii do zmieniających się potrzeb i oczekiwań potencjalnych pacjentów. Promowanie gabinetu w Google Ads to coś co warto przetestować. A jeśli nie wiesz jak – napisz do nas. Medyczny Marketing chętnie odpowie na Twoje pytania.