Nasz zespół Medycznego Marketingu miał przyjemność pracowania dla wielu różnych placówek medycznych i gabinetów lekarskich. W naszym portfolio znajduje się kilka gabinetów stomatologicznych, które postanowiły zlecić nam swój marketing medyczny. Jednym z najczęściej pojawiających się pytań, już na samym początku naszej współpracy było – jak reklamować wybielanie zębów?
Wybielanie zębów to usługa, którą stomatolodzy chętnie reklamują. Nie jest to usługa pierwszej potrzeby jak np. założenie plomby. Nie jest to również usługa tania. Reklama wybielania zębów ma za zadanie znaleźć potencjalne osoby, które świadomie zdecydują się na skorzystanie z niej i będą chciały zapłacić, aby osiągnąć określone efekty.
Czy reklama wybielania zębów jest legalna?
W kontekście legalności reklamowania usług medycznych wypowiadaliśmy się już nie raz. Co do zasady reklamowanie promocyjnych cen czy efektów przed i po jest nielegalne. Nawet jeśli samodzielnie ustawicie taką reklamę w systemie reklamowym na Facebooku czy w Google Ads, prawdopodobnie od razu zostanie ona zablokowana. Będzie łamała zasady tych platform.
W związku z tym, aby reklama wybielania zębów była skuteczna trzeba przyjąć strategię marketingową zgodną z prawem. Jeśli nie wiesz jak to zrobić – skontaktuj się z nami. Od lat przygotowujemy kampanie dla placówek medycznych i gabinetów lekarskich. Dzięki temu mamy bogate doświadczenie w pracy w ramach branży medycznej.
Case study – przygotowanie kampanii dla usługi wybielania zębów
Za każdym razem gdy nasz zespół planuje strategię i przygotowuje kampanię dla klienta, wykonujemy pełny research podczas którego rozpoznajemy rynek. Pierwszym krokiem jest zawsze wpisanie odpowiednich fraz i słów kluczowych do wyszukiwarek internetowych. Przeglądamy pierwsze wyniki na liście wyszukiwań i już dochodzimy do pewnych wniosków.
- Strony docelowe nie są tworzone przez prawdziwych stomatologów. Nie zawierają konkretów. Nie odpowiadają na najczęściej zadawane pytania. To klasyczne landing page z treścią napisaną przez copywritera – być może nawet przy pomocy sztucznej inteligencji.
- Brak efektów przed i po. Na stronach widoczne są głównie zdjęcia z płatnych lub bezpłatnych galerii. Czyli przerobione w photoshopie zdjęcia modeli, które w żadnym wypadku nie są interesujące dla potencjalnego pacjenta. Na wielu stronach widzimy dokładnie te same grafiki. Dodatkowo są one opisane alt-tagami, przez co ich pozycja ma wpływ na wyniki wyszukiwania.
- Źle przygotowana strona WWW, która bardzo długo się uruchamia. Powolne ładowanie witryny skutecznie odstrasza osoby, które poszukują szybkich informacji.
- Treści przygotowane przez sztuczną inteligencję, skopiowane i wklejone na stronę WWW. Generując treści przy pomocy AI dostrzegasz pewne zależności. Pewną powtarzalność, którą da się wyłapać gołym okiem. Potencjalny pacjent być może tego nie zauważy, ale czy chcesz płacić agencji za treści tak słabej i wątpliwej jakości?
Jak widzisz, nie trzeba wiele czasu, aby znaleźć duże błędy, które zostały popełnione podczas przygotowywania samych stron SEO, których zadaniem jest reklama wybielania zębów. A to dopiero wierzchołek góry lodowej, wszak należy jeszcze sprawdzić reklamy uruchomione przy pomocy Google Ads, Facebooka, a może nawet Instagrama!
W tym teście chodziło o tzw. ścieżkę klienta. Dosłownie o ścieżkę, którą musi przejść pacjent, aby otrzymać pełną informację na swoje pytanie lub skontaktować się z placówką medyczną. Naszym zadaniem jest takie usprawnienie jej, aby cały ten proces był możliwie jak najbardziej sprawy, szybki i intuicyjny.
Jak reklamować wybielanie zębów?
Jaka jest idealna ścieżka klienta w przypadku, kiedy interesuje nas reklama wybielania zębów? Takich ścieżek jest kilka, ale najważniejsze jest to, aby znaleziona w Google strona lub grafika przekazywała mu w możliwie najbardziej sprawny sposób wszystkie rzeczowe informacje w przejrzysty sposób.
Remarketing, czyli śledzące reklamy gabinetu dentystycznego
Podążając dalej nasz historią – po przejrzeniu stron konkurencji przez kolejne kilka dni na naszych komputerach i telefonach wyświetlają się reklamy wybielania zębów. Remarketing jest popularną formą reklamy i nie jest to już zaskakujące zjawisko dla użytkowników. Jednak w kontekście prawa i legalności takich praktyk, wydaje się to już nieco bardziej podejrzane. Jeśli interesuje Cię w jaki sposób gonić swoich potencjalnych pacjentów reklamami remarketingowymi – skontaktuj się z nami.
W kontekście naszej sytuacji remarketing jest niezwykle kluczowy i powinien być wdrożony na dwa sposoby:
- Krótki czas – czyli reklama tu i teraz. Klient wszedł na stronę i od razu kolejnego dnia pokazuje mu się reklama, aby przypomnieć mu o ofercie lub przekazać dodatkowe jej szczegóły.
- Średni czas – czyli reklama po około tygodniu, która przekonuje, że warto skorzystać z zabiegu, pokazuje jego zalety, udostępnia więcej danych i zachęca do zapoznania się z marką.
- Długi czas – czyli reklama, która wyświetli się np. po miesiącu, ale użytkownikowi, który jeszcze nie skorzystał z oferty, czyli nie wykonał oczekiwanej przez nas konwersji.
Daj się zapamiętać
Przeglądając strony, których zadaniem jest reklama wybielania zębów zwróciliśmy uwagę na wiele kwestii, ale … nie zapamiętaliśmy żadnego gabinetu dentystycznego! Zatem jak wrócić do tej konkretnej strony, skoro nie wiem jak się nazywała? Możemy zacząć cały proces od początku lub (jeśli jesteśmy bardziej świadomymi użytkownikami) zajrzeć do historii naszej przeglądarki. Jednak zadaniem dobrej strategii marketingowej jest – wyróżnienie się!
O tym dlaczego identyfikacja wizualna marki jest ważna, pisaliśmy już w innym naszym wpisie na blogu. Odnosząc się jednak do tego konkretnego przypadku, pamiętaj, aby wyróżniać się w tłumie. Nawet jeśli osoba zajrzy do historii przeglądarki lub będzie klikać w „fioletowe” (czyli odwiedzone wcześniej linki) w Google – musi w jakiś sposób rozpoznać Twoją stronę. Jak to zrobi? Być może przypomni sobie charakterystyczną ikonę w logo, ciekawą czcionkę lub po prostu pozna kolor witryny.
Unikaj błędów na ścieżce klienta
Reklama wybielania zębów się opłaca, ponieważ sam zabieg nie należy do najtańszych. Dodatkowo niejednokrotnie wymaga od nas co najmniej kilku wizyt w gabinecie stomatologicznym. Co za tym idzie, nie każdy podejmie decyzję o skorzystaniu z niej tu i teraz, zaraz po wyjściu z Twojej strony WWW. Ścieżka takiego pacjenta jest dłuższa i często bardzo zaskakująca.
Dlatego warto uruchomić remarketing i na odpowiednim momencie lejka sprzedażowego pokazywać mu nienachlanie odpowiednie informacje. Najpierw zadbaj, aby zobaczył pozytywne opinie na Twojej wizytówce i w komentarzach pod postami w social mediach. Zaproś go do dołączenia do Twojej grupy na Facebooku, na której zadowoleni pacjenci chwalą się swoimi efektami. Aby ostatecznie pokazać mu atrakcyjną cenowo ofertę, zachęcić do zostawienia kontaktu i wysłać potwierdzenie, które nie będzie wyglądało na spam.
Odpowiedź na pytanie „Jak reklamować wybielanie zębów?” będzie zatem całą listą rzeczy do zrobienia, o których trzeba pamiętać. Na dodatek jest jeszcze coś …
Analizuj wyniki i czytaj opinie swoich pacjentów
Aby stworzyć możliwie najlepszą ścieżkę klienta i reklamę wybielania zębów – musisz wyeliminować wszystkie ślepe zaułki. Od razu mówimy – nie jest to możliwe bez testów! Dlatego tak ważna jest analiza strategii i wyszukiwanie jej słabych punktów, a następnie niwelowanie ich. Doświadczenie agencji marketingowej na pewno pomoże Ci przygotować się na pewne zachowania pacjentów, na które nigdy sam byś nie wpadł. Jednak rynek ciągle się zmienia, a użytkownicy nabywają co chwilę nowe zwyczaje.
Co musisz zatem zrobić? Analizować wyniki, przeglądać Analyticsa, pytać swoich pacjentów o zdanie i czytać ich opinie. A później wyciągać z tego wnioski, spisywać je w konkretne kroki i wprowadzać w życie. Nie ma co się obrażać. Zdarza się, że duży czerwony przycisk z napisem „Cennik” będzie niewystarczający i pacjent zapyta Cię o cenę usługi. Pamiętaj, aby go słuchać i udoskonalać swoją stronę tak, aby była coraz bardziej dostępna dla użytkowników (UX).
Wnioski – marketing medyczny gabinetu stomatologicznego
Wszystkie poczynione przez nas kroki dotyczyły drogi online. Oczywiście byłaby ona zupełnie inna gdybyśmy szukali dentysty 24h ze względu na okropny ból zęba w sobotni wieczór. Wówczas największą robotę zrobiłaby odpowiednio wypozycjonowana wizytówka Google lub szybka reklama w Google Ads. Jednak możemy przyjąć, że zawsze pierwsze kroki prowadzą nas do wyszukiwarki internetowej.
Warto również zauważyć, że na poszczególnych etapach tej ścieżki widzieliśmy opinie różnych ludzi. W rzeczywistości pewnie też rozmawialibyśmy o tym z rodziną, przyjaciółmi, może znajomymi z pracy. To wtedy największą rolę gra tzw. marketing szeptany. Czyli właśnie społeczny dowód słuszności.
Ostatecznie ogromną rolę odegrała tutaj również reklama remarketingowa. Nie ma tutaj znaczenia czy chodzi o reklamy Google Ads czy w menadżerze reklam na Facebooku. Poprawnie skonfigurowane grupy odbiorców do remarketingu i dostosowane do nich komunikaty, potrafią zdziałać cuda!
Nie bez powodu udało nam się również wrócić na stronę tej samej placówki medycznej. Dobrze przygotowana marka medyczna to skarb. Warto zwrócić na to uwagę, ponieważ plony zbieramy przez cały czas istnienia firmy na rynku.
No i w końcu dochodzimy do odpowiednio przygotowanej medycznej strony WWW. Czyli pozycji naszym zdaniem „must have”, jeśli chce się zaistnieć w Internecie i nie zginąć w tyle za konkurencją. Odpowiednio przygotowana strona docelowa, z konkretnymi informacjami (bez lania wody i pisania trudnym językiem), ładnymi zdjęciami oraz jasnym CTA. To w dzisiejszych czasach obowiązkowy element marketingu medycznego.