Lekarz to jeden z najszlachetniejszych zawodów jakie istnieją. Leczenie chorób, ratowanie i poprawianie komfortu ludzkiego życia wiąże się z ogromną odpowiedzialnością, ale także społecznym szacunkiem. Przez lata panowała powszechna opinia, że dobry lekarz nie potrzebuje promocji i rzeczywiście – miało to wiele związku z rzeczywistością. W obecnych czasach, konkurencja jest tak duża a usługi tak ulepszone, że posiadanie wybitnych umiejętności nie wystarcza. Nie chodzi tu o reklamę, ale o całościową jakość usług, które ciągle trzeba poprawiać. Zobacz co warto poprawić i na co postawić, aby wybić się ponad panujące standardy?

Estetyczny gabinet i miła obsługa to dziś absolutny standard prywatnych klinik i gabinetów medycznych, co wcale nie było takie oczywiste jeszcze 10 lat temu. Czy to jednak obecnie wystarczy, aby pacjenci chcieli leczyć się właśnie u Ciebie, wracać i polecać się innym? Wychodzenia poza standardy i ciągłe ulepszanie usługo to rozwój, który pozwala na kolejne inwestycje. Branża medyczna to nie tylko szlachetne czyny, ale także biznes jak każdy inny. Dzięki ulepszeniom, nie tylko rozwijasz swój biznes, ale także wpływasz na jakość i komfort leczenia swoich pacjentów.

Standardy opieki zdrowotnej

Do standardów, które absolutnie powinny pojawić się w prywatnej placówce medycznej możemy zaliczyć:

Bądź prawdziwym ekspertem – profesjonalizm i uśmiech to podstawa. W placówkach medycznych już dawno nie ma miejsca na nieuprzejmość i traktowanie pacjentów z góry. Przez lata wiele państwowych przychodni i szpitali pozwalało sobie na to. Dziś jest to absolutnie niedopuszczalne. Zadbaj o to, aby Twoi pracownicy wykazywali się maksymalnym profesjonalizmem. Jeżeli możesz wyślij ich na kursy które podniosą ich umiejętności miękkie związane z dbaniem o najlepsze relacje.

Wysoka jakość usług – jako lekarz wiesz, że ciągły rozwój jest niezwykle ważny. Z pewnością nie trzeba Cie przekonywać jak istotne jest ciągłe szkolenie, nabywanie nowych umiejętności i znajomość najnowszych technik leczenia. Ważna jest także umiejętność holistycznego podejścia do pacjentów, uwzględniając zarówno zdrowie fizyczne pacjentów jak i ich stan psychiczny. Może brzmi to banalnie, ale rzeczywiście duża część pacjentów zwraca na to swoją uwagę.

Udogodnienia w gabinecie i poczekalni – zadbaj o to, aby gabinet był przyjazny osobom niepełnosprawnym. Poczekalnia powinna  mieć relaksujący wystrój. Możesz zadbać także o rośliny oraz uspakajającą muzykę. W żadnym wypadku nie są dopuszczalne brudne lub obdrapane ściany czy wrażenie nieporządku. Wygląd gabinetu naprawdę ma znaczenie dla ogólnego wrażenia pacjentów i ich późniejszej oceny Twoich usług.

Dostępność dla pacjenta – nie dopuszczaj do tego, aby pacjenci mieli problem skontaktowania się z gabinetem w celu zapisania na wizytę czy uzyskania nawet telefonicznej porady. Obecnie standardem jest także możliwość konsultacji oraz ustalenia wizyty przez internet. Charakter działania wirtualnego każdy specjalista powinien ustalić indywidualnie. Inaczej będą one wyglądały w przypadku ginekologa a zupełnie inaczej w przypadku stomatologa czy chirurga plastyka.

Co ponad standard?

Branża medyczna wciąż się rozwija. To co dziś wydaje się działaniem ponad miarę, prawdopodobnie za 10 lat będzie standardem. Warto już dziś, na podstawie znajomości swoich pacjentów i specjalizacji, wprowadzać udogodnienia dla pacjentów, które mogą okazać się doskonałym środkiem przyciągającym. Na co warto zwrócić uwagę?

Dostępność wirtualna – oczywistym jest, że wizyta bezpośrednia niemal w każdym przypadku jest konieczna. Często jednak zdarza się, że pacjent jest zaniepokojony objawami występującymi po zabiegu lub chce zadać tylko kilka pytań. Możesz być pewien, że pacjenci bardzo docenią to, że udzielisz im porady bez konieczności umawiania wizyty. Telemedycyna w rozumieniu amerykańskim nie jest w Polsce legalna, jednak konsultacja po zabiegu, odpowiedzenie na kilka pytań, a nawet wykluczenie lub potwierdzenie konieczności umówienia się na wizytę są jak najbardziej możliwe.

Medycyna concierge – czyli kompleksowe podejście do obsługi pacjenta. Często jest to związane także z turystyka medyczną, gdzie klinika pomaga pacjenta zakwaterować, zapewnia mu dodatkowe zabiegi rehabilitacyjne oraz opiekę po zabiegach. Medycyna concierge może wiązać się także z całościowym podejściem do zdrowia pacjenta i np. zapewniać usługi psychologa czy wspomaganie leczenia medycyną alternatywną. Ponadto, często może być to także pomoc w finansowaniu leczenia np. poprzez rozłożenie leczenia na raty

Doskonała jakość usług to najlepsza promocja

I jeszcze trochę o jakości Twoich usług na koniec tego artykułu. Standardy opieki zdrowotnej jaką świadczysz leżą u jej podstaw.

Oczywiście, prywatny gabinet potrzebuje marketingu w internecie i nie ma wątpliwości co do tego, że jest to strefa, której nie możesz zaniedbywać. Jeśli jednak nie będziesz wprowadzał coraz lepszej jakości usług medycznych i udogodnień dla pacjentów, nawet najlepsza strona WWW i działania w sieci nie pomogą Ci w osiągnięciu sukcesu o jakim marzysz. Stopniowo wprowadzaj udogodnienia dla swoich pacjentów i  miej głowę otwartą na zmiany. Może okazać się, że zauważysz różnicę tuż po wprowadzeniu najmniejszych zmian.

Podziel się tą treścią... Dzięki :)
  •  
  •  
  •  
  •