Wróć do BLOGA

8 sprawdzonych pomysłów na marketing kliniki medycyny estetycznej

Kliniki medycyny estetycznej w największych miastach wyrastają jak grzyby po deszczu. Wśród nich znajdują się te najbardziej rozpoznawalne, znane z programów telewizyjnych, jak i nieco mniej, które muszą walczyć o swoją pozycję na rynku. Wyposażenie kliniki medycyny estetycznej, zatrudnienie specjalistów, a także koszty związane z zakupem odpowiednich preparatów i zachowaniem odpowiednich procedur niosą ze sobą bardzo duże wydatki. Dlatego niejednokrotnie marketing kliniki medycyny estetycznej schodzi na drugi plan.

Jeszcze przed rozpoczęciem działalności warto pomyśleć nad rozwiązaniami, które pozwolą na skuteczne reklamowanie placówki medycznej i pozyskiwanie oraz utrzymanie zainteresowania stałych klientów. Poniżej znajduje się 8 pomysłów, aby marketing kliniki medycyny estetycznej był skuteczny.

#1 Branding

branding medycyny estetycznej

Każda marka pojawiająca się na rynku musi się czymś wyróżnić. W większości pierwszym elementem, na jaki uwagę zwraca większość klientów jest nazwa firmy i logo. Są to nieodzowne składniki identyfikacji wizualnej, czyli pomysłu na budowanie świadomości marki. Klient nie tylko rozpoznaje daną markę, ale ma również powiązane z nią konkretne odczucia. Ważne aby agencja marketingowa dla kliniki medycyny estetycznej umiała projektować doświadczenia klientów z marką już na samym wstępie. Z pewnością każdy właściciel gabinetu chciałby usłyszeć, że stworzona przez niego przestrzeń jest luksusowa, wzbudza zaufanie, kojarzy się z czystością i higieną, a także przyjemnością i lepszym samopoczuciem.

Takie odczucia można wykreować. Ważna jest przy tym spójna komunikacja, a także SIW, czyli System Identyfikacji Wizualnej, który zbuduje zaufanie do marki. Podobna zasada dotyczy marki dla centrum urody. Marketing medycyny estetycznej rządzi się swoimi prawami. Jednym z nich jest rozpoznawalność. Potrzeba około 0,05 sekundy, aby użytkownicy ocenili firmę. Dlatego dobrze wykonany marketing dla kliniki medycyny estetycznej to podstawa!

Jeśli nie wiesz od czego zacząć, nie masz czasu lub wiedzy na temat marketingu medycyny estetycznejskontaktuj się z nami. Specjalizujemy się w marketingu dla medycyny i dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu pomożemy Ci zrealizować postawione cele.

Branding - marketing kliniki medycyny estetycznej

#2 Marketing medycyny estetycznej musi mieć spójną komunikację

Marketing medycyny estetycznej musi mieć spójną komunikację

Jednym ze wspomnianych i kluczowych elementów, które łączą marketing dla kliniki medycyny estetycznej–  jest spójna komunikacja. Wszystkie informacje emitowane przez markę powinny być ze sobą powiązane i wzajemnie się potwierdzać. Spójności sprzyja dokładne określenie grupy docelowej, do której będzie kierowany przekaz. A także wyraźny cel przyjętej strategii marketingowej. Jeśli grupą docelową kliniki będą dobrze sytuowane kobiety po 40., zamieszkujące duże miasta, to wprawni specjaliści od razu będą wiedzieli jak marka powinna się z nimi porozumiewać i za pomocą jakich kanałów szukać z nimi kontaktu.

Akcje promocyjne w poczytnych gazetach, czy na portalach (czyli marketing tradycyjny) są tutaj jak najbardziej wskazane. Spójna strategia komunikacyjna zależy od wielu działów w firmie. Nie tylko tego zajmującego się marketingiem, ale rozpoczynając od personelu, a kończąc na wrażeniach związanych z lokalem. Także z poszczególnymi gabinetami i samą placówką oraz jej otoczeniem.

Na co szczególnie warto zwrócić uwagę?

  • Czy na wszystkich social mediach, wizytówce Google i stronie WWW udostępniasz te same informacje np. aktualny adres, godziny otwarcia czy dane kontaktowe?
  • Czy wszystkie Twoje materiały są zgodne i spójne z Twoją identyfikacją wizualną marki?
  • Czy na bieżąco aktualizujesz katalog usług oraz cennik?
  • Czy korzystasz ze zdjęć wykonanych w Twojej klinice medycyny estetycznej?
marketing medycyny estetycznej

#3 Audyt SEO i optymalizacja witryny

Audyt SEO i optymalizacja witryny

Obecnie strona internetowa jest jednym z głównych kanałów, za pomocą których użytkownicy dowiadują się wielu informacji o konkretnej placówce. Nawet strony, które powstały niedawno mogą nie być dostosowane do potrzeb wyszukiwarki Google. Witryny, które mają wysoko się pozycjonować w wynikach organicznych muszą spełniać specjalne wymagania. Między innymi powinny: zawierać odpowiednią ilość tekstu, szybko się otwierać i być responsywne. Szeroko na temat pozycjonowania medycznych stron WWW pisaliśmy w naszym artykule „Lekarzu, popraw swoją stronę WWW”.

Dlaczego wysoka pozycja w wyszukiwarce Google jest tak ważna w marketingu medycyny estetycznej? 92,96% wszystkich wyszukiwań wpisanych przez użytkowników do wyszukiwarki – pochodzi z Google. Dodatkowo 53,3% ruchu na medycznych stronach internetowych pochodzi z organicznego wyszukiwania w Google. W efekcie czego – trzy pierwsze pozycje w wyszukiwarce Google otrzymują w sumie 54,4% wszystkich kliknięć.

Czynników wpływających na pozycję witryny jest wiele, dlatego aby zdiagnozować które należy wprowadzić na stronie, niezbędne jest wykonanie audytu SEO. Często agencja marketingowa dla kliniki medycyny estetycznej wykona zwykle audyt za darmo. Pod warunkiem, że w umowie zawrze się zapis o późniejszej zapłacie za optymalizację witryny przez tę samą firmę. Optymalizacja jest niezbędna, aby móc później rozpocząć pozycjonowanie, które podniesie stronę w wyszukiwarce Google. Nawet najlepiej dobrane dodatki nie pomogą, jeśli nasz ubiór jest niepełny, podarty lub brudny. Podobnie jest w przypadku medycznych stron internetowych. Najpierw należy naprawić ubytki, aby móc przejść do konkurowania o górną część strony w wyszukiwarce.

agencja marketingowa dla kliniki medycyny estetycznej

#4 Lokalny marketing kliniki medycyny estetycznej

Lokalny marketing kliniki medycyny estetycznej

Pozycjonowanie lokalne nabiera coraz większego znaczenia. Przy niektórych typach specjalizacji usług medycznych może zdarzyć się tak, że pacjenci będą w stanie przejechać wiele kilometrów. Wszystko po to, aby dotrzeć do interesującej ich placówki. Jednak klinika medycyny estetycznej przede wszystkim powinna zadbać o pozycjonowanie na swoim lokalnym rynku. To działanie korzystne nie tylko dla przedsiębiorcy i pacjentów. Jest także specjalnie premiowane przez wyszukiwarkę Google, od czasu pojawienia się algorytmu Opos we wrześniu 2016 roku. Od tego czasu został on wielokrotnie zaktualizowany, aby jeszcze skuteczniej wyświetlać najbardziej dopasowane do wyszukiwań wyniki.

Od 2016 roku można zauważyć, że wyszukiwarka Google podbija wyniki, które znajdują się najbliżej użytkownika. Aby więc skutecznie pozycjonować się lokalnie warto zadbać o powiązanie słów kluczowych z lokalizacją na terenie, której działa klinika. Bliskość placówki, a tym samym wzbudzanie większego zaufania zachęca pacjentów do skorzystania z usług. Szczególnie działa to na te o charakterze medycznym. Dobrze prowadzony marketing kliniki medycyny estetycznej musi uwzględniać pozycjonowanie lokalne w swojej strategii pozyskania nowych pacjentów.

#5 Baza eksperckich treści i ich emisja

Baza eksperckich treści i ich emisja

Od 2016 roku można zauważyć, że wyszukiwarka Google podbija wyniki, które znajdują się najbliżej użytkownika. Aby więc skutecznie pozycjonować się lokalnie warto zadbać o powiązanie słów kluczowych z lokalizacją na terenie, której działa klinika. Bliskość placówki, a tym samym wzbudzanie większego zaufania zachęca pacjentów do skorzystania z usług. Szczególnie działa to na te o charakterze medycznym. Dobrze prowadzony marketing kliniki medycyny estetycznej musi uwzględniać pozycjonowanie lokalne w swojej strategii pozyskania nowych pacjentów.

Placówki takie jak kliniki medycyny estetycznej powinny możliwie największym stopniu posługiwać się danymi. Sięgaj także po wiedzę ekspertów, wyniki badań. Wspieraj wszystko profesjonalnym słownictwem, oczywiście przekładając go w przystępny sposób na język swoich pacjentów.

Prowadzenie bloga, szczegółowy opis zabiegów, emisja artykułów eksperckich czy gościnne wpisy, z pewnością podniosą rangę kliniki i przyczynią się do budowania pozytywnego brandingu. Z czasem treści będzie coraz więcej. Więcej będzie także miejsc w których Cię widać (linków przychodzących). To wszystko będzie wzmacniało pozycję witryny. Wartościowe jest również pozycjonowanie wewnętrzne. Chociaż często jest niedoceniane, to pozwala na dłużej skupić uwagę użytkownika spędzającego czas na Twojej stronie www.

Marketing kliniki medycyny estetycznej

#6 Pozyskiwanie rekomendacji

Pozyskiwanie rekomendacji

Bardzo ważnym elementem pozyskiwania zaufania są rekomendacje i pozytywne opnie. Dobrze jest prosić o rekomendacje na piśmie którymi później można będzie się chwalić. Niektóre kliniki robią to w księdze wpisów w klinice. Coraz więcej na stronie internetowej. Ważne jest również o zadbanie o opinie szerzej w Internecie. Na forach, grupach dyskusyjnych, w social media.

Niezmiennie kluczowe są pozytywne opinie na wizytówce Google itp. Można prosić zadowolonych pacjentów o wsparcie lub krótką wypowiedź na temat odczuć związanych z pobytem w klinice. Można także zainwestować w prowadzenie płatnych działań reklamowych. Warto zainteresować się profesjonalnie prowadzonym WoMMem, czyli marketingiem szeptanym na forach. Tutaj oczywiście należy korzystać tylko z zaufanych i dobrze wyspecjalizowanych usług.

Po pierwsze dlatego, że przesadnie duża ilość „laurek” wygląda podejrzanie. Po wtóre – rzecz nie w tym, aby pozytywnie pisać samemu o sobie lecz raczej, aby skłonić realnych pacjentów do naśladowania i pisania prawdziwych dobrych opinii. Co tu dużo mówić … 98% użytkowników twierdzi, że co najmniej czasami czyta recenzje w Internecie. To wystarczający argument, aby zadbać o swoją średnią z ocen.

opinie dla placówki medycznej

#7 Utrzymanie pacjenta – marketing kliniki medycyny estetycznej

Utrzymanie pacjenta - marketing kliniki medycyny estetycznej

Po pierwsze dlatego, że przesadnie duża ilość „laurek” wygląda podejrzanie. Po wtóre – rzecz nie w tym, aby pozytywnie pisać samemu o sobie lecz raczej, aby skłonić realnych pacjentów do naśladowania i pisania prawdziwych dobrych opinii. Co tu dużo mówić … 98% użytkowników twierdzi, że co najmniej czasami czyta recenzje w Internecie. To wystarczający argument, aby zadbać o swoją średnią z ocen.

Lojalność pacjenta jest w dzisiejszych czasach na wagę złota! Budowanie lojalności to także zdolność pokazania pacjentowi, że o nim pamiętasz nawet wtedy, kiedy on nie ma potrzeby pamiętania o Tobie. To długotrwały proces, który jest jednak rewelacyjnym pomysłem na marketing kliniki medycyny estetycznej. W końcu każdy zadowolony pacjent poleci Twoją placówkę swojej rodzinie i znajomym. W ten sposób wystarczy rzetelnie wykonywać swoje obowiązki, aby nieustannie zdobywać nowych pacjentów.

Nie ma lepszego sposobu na dobry marketing niż pozyskanie samozwańczych przedstawicieli, mówiących dobrze o klinice.

#8 Współpraca z influencerami

Podczas planowania działań marketingowych warto pomyśleć nad współpracą z influencerami, którzy będą reprezentować markę. Bardzo ważny jest rozsądny wybór odpowiednich osób. Wytypuj osoby podobne jak najbardziej do opracowanej grupy docelowej. Twoja persona i Twój influencer powinny do siebie pasować. Oczywiście znalezienie takich osób nie jest łatwe. W tym może pomóc wyspecjalizowana firma zajmująca się medycznym marketingiem. Skontaktuj się z nami i dowiedz jak zacząć marketing medycyny estetycznej.

W umowie z influencerem należy określić zakres współpracy, wynagrodzenie i oczekiwania związane z kampanią. Współpraca z influencerem powinna wpisywać się w dotychczasowe wartości przekazywane i wyznawane przez markę.

Agencja marketingowa dla kliniki medycyny estetycznej

Jak zadbać o to, aby marketing kliniki medycyny estetycznej był spójny? Są dwa sprawdzone sposoby:

Zatrudnić dedykowanego specjalistę ds. marketingu

Trzeba jednak pamiętać, że taka osoba z pewnością nie wykona wszystkich zadań, więc część obowiązków będzie musiała zlecać firmom zewnętrznym. Należy również dbać o regularne szkolenia w pełny zakresie marketingu, aby specjalista mógł odnaleźć się w dynamicznie rozwijającym się środowisku jakim jest marketing medycyny estetycznej.

Zatrudnić agencję marketingową

Najlepiej taką, która specjalizuje się w marketingu dla medycyny i będzie doskonale znała wszystkie wyzwania, z którymi boryka się branża. Taka agencja posiada kilkunastu, a czasami nawet kilkadziesiąt specjalistów z każdej dziedziny. Agencja marketingowa dla kliniki medycyny estetycznej to najbezpieczniejsze i niewątpliwie – najskuteczniejsze rozwiązanie. Warto już na początku zastanowić się jakie zadania powierzysz agencji oraz jakie cele chcesz osiągnąć. Ich realizacja będzie wyznacznikiem skuteczności ich działań.

influencer marketing dla kliniki medycyny estetycznej

Skuteczny marketing kliniki medycyny estetycznej

Istnieje wiele sposobów na skuteczny marketing kliniki medycyny estetycznej, ważne jest jednak by rozsądnie je wybrać i stworzyć spójne komunikaty. Pacjenci tego typu placówek są zwykle wymagający – chcą czuć się wyjątkowo i bezpiecznie. Właśnie dlatego o takie odczucia należy zadbać szczególnie. Odpowiednio zadbany klient na pewno wspomni o Twojej placówce swojej rodzinie i znajomym, jednocześnie robiąc Ci całkowicie bezpłatną reklamę.

Scroll to top